  • Data: 2023-05-18 12:54:25
    Temat: Re: sezon grzewczy
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 18.05.2023 o 09:51, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Twój przypadek jest unikatowy a nie typowy, takie skrajności się
    > odrzuca w każdej analizie - nic nie wnoszą do tematu.

    A widzisz, statystyka to ciekawa rzecz, bo u 99% ludzi których ja znam,
    to ogrzewanie wygląda tak, jak opisałem. I to jest zupełna normalność.

    Ponadto, zaszło tu pewne nieporozumienie. Zaczęło się od tego, że
    zapytałeś "jak żyć". Odpowiedziałem. Nie było mowy o tym, że coś musi
    być zgodne z jakąś wybraną próbką statystyczną.

    > Każdy zawodowy pilarz, który pracuje w lesie (a mam dwóch takich
    > sąsiadów, mieszkam przy puszczy kampinowskiej) mówi, że praca przy
    > drewnie to słabo opłacana ciężka praca fizyczna

    Oczywiście. Kiedy trzeba leźć po jakichś skarpach, wyciągać kłody z
    rowów melioracyjnych, odhaczać drzewa które się splątały, itd itp. To
    wszystko dotyczy jednak wyłącznie sytuacji, w których pilarz
    (zawodowy!) przychodzi na nieznaną działką ze zleceniem i musi działać
    z tym, co jest. Kiedy robisz u siebie to można się nieporównywalnie
    lepiej zorganizować aby uniknąć wszelkich trudności.

    > Musisz nosić to drewno i dlatego sobie to ułatwiasz, co nie zmienia
    > faktu, że nie robisz tego z przyjemności, robisz to bo musisz, jak
    > tego nie zrobisz będziecie marzli.

    Wstawić do izby kaloryfer i podpiąć do (istniejącej już) PC to nie jest
    żadna filozofia. Ale nie o to tutaj przecież chodzi.

    Mateusz