  • 1. Data: 2010-04-07 09:44:24
    Temat: siatka ogrodzeniowa pytanie
    Od: "CHlorek" <s...@i...pl>

    Jaką siatke lepiej kupić 2,5mm powleczoną na 3,6 mm, czy zwykły ocynk 3mm
    grubości.
    I nast. pytanie - ile taki zwykły ocynk wytrzymuje i czy trzeba go malować ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-07 10:02:01
    Temat: Re: siatka ogrodzeniowa pytanie
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ja bym wziął powlekaną. Ocynk ocynkowi nierówny. Jeden wytrzyma bez
    malowania 8 lat, inny 12. U mnie ocynkowana stoi już 14 lat i od nowości
    była malowana 3 razy. Wyraźnie widać rdzę i w tym roku czyszczenie i
    malowanie mam pewne.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-04-07 10:45:39
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > malowania 8 lat, inny 12. U mnie ocynkowana stoi już 14 lat i od nowości
    > była malowana 3 razy. Wyraźnie widać rdzę i w tym roku czyszczenie i

    W 100% racja. Ja z bliżej nieokreślonych przyczyn ostatni kawałek jaki
    grodziłem kupiłem ocynk mimo, że resztę mam powlekaną. W sumie dopiero 2
    lata wisi ale nie mogę się doczekać aż trochę zacznie ciemnieć, bo swici się
    jak psu w pogodny dzień. Za to na tej powlekanej też da się zauważyć wpływ
    czasu i ubytki tegoż powlekającego tworzywa. Niestety nie wiem ile ona stoi
    i jak była wcześniej traktowana, bo tak ogrodzoną chałupę kupiłem.
    Zdecydowanie jedno i drugie ma swój termin wytrzymałości i wszystko w
    warunkach zewnętrznych w czasem się znoszczy.

    Tomasz

  • 4. Data: 2010-04-07 12:27:44
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    tak sobie myślę... ocynk po latach przetrzesz drucianką i
    pomalujesz... ale z łuszczącą się powlekaną pcv, to chyba tak prosto
    się nie da...
    ale sam kupiłem jednak powlekaną, koszt taki, ze bez bólu po latach
    wyrzucę i kupię nową, albo coś innego...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-04-07 13:41:38
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić.
    Siatka porusza się (wiatr itp) a więc na stykach drut-drut wyciera się i tam
    najprędziej koroduje. Tego miejsca nie sposób dobrze doczyścić i trudno
    pomalować. Wogóle malowanie siatki to robota nie należaca do moich
    ulubionych
    Jacek

  • 6. Data: 2010-04-07 15:01:09
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "CHlorek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jaką siatke lepiej kupić 2,5mm powleczoną na 3,6 mm, czy zwykły ocynk 3mm
    > grubości.
    > I nast. pytanie - ile taki zwykły ocynk wytrzymuje i czy trzeba go
    > malować ?

    A tak przy okazji, jak się słupki w glebę wsadza, to wystarczy nawiercić w
    gruncie otwór i wetknąć czy trzeba jakimś betonem czy innym tego typu
    wynalazkiem zalewać czy mocować w inny sposób?
    Przem

  • 7. Data: 2010-04-07 19:22:03
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A tak przy okazji, jak się słupki w glebę wsadza, to wystarczy nawiercić w
    > gruncie otwór i wetknąć czy trzeba jakimś betonem czy innym tego typu
    > wynalazkiem zalewać czy mocować w inny sposób?

    jak chcesz tymczasowo, to wtykasz, wbijasz, czy co tam jeszcze, potem
    po prostu wyjmujesz i już, ale jak ma trochę postać, to trzeba
    solidnie, nawiercasz otwór czymś takim:
    http://www.ogrodniczy.pl/product_info.php?cPath=243_
    289&products_id=10018,
    no może średnica mniejsza, ja będę wiercił 20cm, na głębokość
    teoretycznie przemarzania gruntu (80-140cm), jak masz piasek i sucho,
    to możesz płycej, ale oszczędność czasu i betonu niewielka, osadzasz
    słupek, ustawiasz w linii, w pionie, wrzucasz parę kamieni do dziury,
    coby go trochę unieruchomić i zalewasz betonem,
    BTW ja kurde właśnie doznałem olśnienia, że kupiłem z rozpędu za
    krótkie słupki... :-(, no niby w początkowej wersji takie miały być
    (2m, do siatki 1,50), ale potem projekt ewaluował o podmurówkę laną w
    szalunkach, też długość dobra, ale w końcu kupiłem podmurówkę
    systemową i kurde liczę: siatka - 1,50m, podmurówka - 0,3m, zostaje 20
    cm na zalanie betonem trochę mało... :-(, chcę zamówić teraz od razu
    30 cm kawałki rury do tych słupków i dospawywać od dołu, i teraz mam
    dylemat, czy spoina lepiej będzie trzymała jeśli ten dodatkowy kawałek
    będzie tej samej średnicy, czy brać z rury o mniejszej (większej)
    średnicy nasadzając jedną na drugą na kilka cm?
    morał taki: zastanów się nie dwa, nie trzy, ale dwadzieścia razy zanim
    podejmiesz ostateczna decyzję... (choć w tym czasie, ktoś może
    sprzątnąć okazyjne słupki sprzed nosa... :-)
    BTW2 plus jest jeden: w spawaniu się poćwiczę :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-04-07 19:38:21
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Fajny świder.
    Ja sobie zrobiłem samodzielnie ładnych pare lat temu ze starej tarczy z piły
    do cięcia plus dwa kawałki rurki. Tarczę pozbawia się zębów, rozcina wzdłuż
    promienia, odgina i jedną krawędz, ostrzy i na koniec dospawuje się rurki.
    Co do sztukowania słupków to radzę dokupić rurkę cieńszą, włożyć w środek
    słupka i "heftnąć". Będzie mocniejsze, niż jakiekolwiek spawanie od czoła
    rurka do rurki.
    Jacek

  • 9. Data: 2010-04-07 19:40:54
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    > morał taki: zastanów się nie dwa, nie trzy, ale dwadzieścia razy zanim
    > podejmiesz ostateczna decyzję... (choć w tym czasie, ktoś może

    Własnie dlatego pytam wczesniej. Przymierzam się do ogrodzenia i zastanawiam
    czy robić to od razu porządnie, czy na początek tymczasowo. Wolałbym od razu
    porządnie, żeby dwa razy tej samej roboty nie robić, ale miejsce gdzie mam
    działke jest jeszcze na odludziu, boję się, zeby "Tom od złomu" nie miał
    swieżego towaru, z drugiej strony 1500m2 to trochę roboty będzie, jak
    podwójna to tym bardziej.
    Dzięki za info o długości słupków, sprzedawca, którego wstepnie pytałem
    polecał 2m do 1,5m wysokości siatki.
    Przem

  • 10. Data: 2010-04-08 07:28:51
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    2 m do siatki 1,5 to za mało jak ma być jakaś podmurówka.
    Raz, to masz kilka centymetrów pod i nad siatką. Dwa, to słupki dajesz
    optymalnie do głębokości przemarzania gruntu, no powiedzmy, że minimum 60 cm
    i dobrze by było, żeby rurka słupka była do dna betonu (ale niech nie
    wystaje do ziemi poza beton, bo rdza ją zeżre). Trzy to wysokośc podmurówki
    np. 20 cm. Mamy wtedy 2,20 m.
    Jeżeli bez podmurówki to wystarczy 2 m ale jakoś niedobrze mi się kojarzy
    płot bez podmurówki.
    Jacek