    From: JanuszK <J...@m...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: solary dodatkowe lustra
    Date: Sun, 19 Jul 2009 20:50:25 +0200

    Lukasz Sczygiel wrote:

    > Czytanie ze zrozumieniem sie klania.
    No właśnie, sam poczytaj jeszcze raz co napisałem.

    > Co z tego ze postawisz dodaktowe lustra, ktore beda wazyc podobnie jak solary,
    Wątpię.

    > beda ustawione w kosmiczny sposob jak kosztowo wyjdzie jak solar a bedzie
    > bardziej kosztowne w eksploatacji?
    Nic tam kosmicznego nie ma, dwa siłownik od bram i trochę cięgien aby
    ileś tam luster razem obracać.

    > Zrob se doswiadczenie. Ustaw se optymalnie do slonca kartke. A nastepnie
    > lusterkiem pusc na te kartke zajaczka. Zbadaj, narysuj i oszacuj ile energii
    > mozesz zyskac dodatkowo przy lustrze o wymiarach solara. Zrob to a zrozumiesz
    > dlaczego to bez sensu w instalacji solarnej jakie sie aktualnie stosuje.
    Ty sam gadasz bez sensu, a gdzie napisałem że będę jednym lustrem
    świecił? chcę postawić około 50m2 luster a solary będą dwa czyli 4m2.

    > To ma sens jesli sam kolektor jest zamocowany inaczej, tj slonko go grzeje od
    > gory a lusterka od dolu, wtedy masz te opisane 1,5-2x wiecej energii z 2x
    > wiekszej powierzchni.
    >

    > Z nadmiarem ciepla latem to _zaden_problem_.
    > Po poprostu rozwijasz nad nieuzywanymi solarami folie aluminiowa. Albo nad
    > polowa kazdegho czy jak se tam zyczysz, jeden kit.
    Jasne, już widzę to rozkładanie foli na dachu. Kolego nba razie to ty
    pleciesz straszne farmazony.

    --
    -----
    Pozdr