  • Data: 2022-06-04 09:37:50
    Temat: Re: studnia chłonna
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2022-06-03 o 16:18 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Jak na posesji pojawi się kot (mam u siebie przez pół dnia trzy koty
    > sąsiadów, oczywiście w rożnych porach) to natychmiast atakują je 3
    > sroki (z trzech gniazd) i drą japę aż koty się nie wycofają za
    > "niewidzialną linię" ich rewiru.

    To raczej nie atak, tylko obrona gniazda. Zachowanie typowe dla wielu
    ptaków w okresie lęgowym. Starają się odciągnąć drapieżnika z okolic
    swojego gniazda, nierzadko przy tym ginąc.

    > Sroki to chyba największe zakapiory
    > wśród naszego ptactwa.

    W tym konkursie pragnę nominować sowę. To dyskretny, ale bezlitosny
    ptak, szczególnie dla jastrzębi i sokołów. Na dzielni cieszy się chyba
    najwyższym szacunkiem wśród ptasiego (i nie tylko) społeczeństwa.

    Mateusz