  • 1. Data: 2022-06-01 22:55:33
    Temat: studnia chłonna
    Od: ks <b...@b...pl>

    witam,

    Czy ktoś może się podzielić doświadczeniami ze studnią chłonną na
    deszczówkę? Głownie interesuje mnie jak to się sprawdza w dłuższym
    okresie czasu.
    Zrobiłem sobie właśnie taką z kręgów 1500 i póki co widzę że działa. tzn
    nie było jeszcze silnego deszczu ale widzę że kilkaset lirów wody
    przyjmuje w ciągu kilkudziesięciu minut bez problemu.
    Zastanawiam się tylko czy wymaga to jakiegoś specjalnego traktowania
    żeby np nie uległo zatkaniu po x latach.

    KS

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2022-06-01 23:06:39
    Temat: Re: studnia chłonna
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 1 June 2022 at 22:55:37 UTC+2, ks wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    po kiego grzyba ,

    gdy dotacja jest na zbieranie deszczówki, bo woda to cenny skarb

  • 3. Data: 2022-06-02 00:51:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 1 June 2022 at 23:06:40 UTC+2, a a wrote:

    AVG.
    > po kiego grzyba ,
    >
    > gdy dotacja jest na zbieranie deszczówki, bo woda to cenny skarb
    Każda studnia z kręgów na placu to pułapka
    i tysięcy się utopiły w studni, dorosłych., dzieci, psy, koty

    Na parceli nie może być żadnych pułapek , gdy pijany gospodarz powraca nocą z balangi
    i jest czarna noc.

    Bo jak wpadnie do studni to go dopiero nad ranem znajdą i cały dorobek szlag trafił.

  • 4. Data: 2022-06-02 02:20:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 00:51:20 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    balangi i jest czarna noc.

    > Bo jak wpadnie do studni to go dopiero nad ranem znajdą i cały dorobek szlag
    Okna trzeba likwidować, na jedną studnie z kręgów do której można wpaść po pijanemu
    jest piętnaście tysięcy okien z których można wypaść na trzeźwo. Balkony też do
    wyburzenia. Jak by budować ziemianki to nikt by z dachu nie spadł.

  • 5. Data: 2022-06-02 07:50:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-06-2022 o 22:55, ks pisze:
    > witam,
    >
    > Czy ktoś może się podzielić doświadczeniami ze studnią chłonną na
    > deszczówkę? Głownie interesuje mnie jak to się sprawdza w dłuższym
    > okresie czasu.

    Słabo.
    Moja zamuliła się dość szybko, zrobił się z niej praktycznie zbiornik
    bezodpływowy.
    Nawet czyszczenie nie pomogło.
    Więc kupiłem pompkę i wywalam z niej wodę w razie potrzeby na trawę.

  • 6. Data: 2022-06-02 10:15:34
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 2.06.2022 o 07:50, Cavallino napisał:

    > Moja zamuliła się dość szybko, zrobił się z niej praktycznie zbiornik
    > bezodpływowy.
    > Nawet czyszczenie nie pomogło.
    > Więc kupiłem pompkę i wywalam z niej wodę w razie potrzeby na trawę.

    Bez kopania, kręgowania i czyszczenia - najlepszą studnią chłonną
    jest niezabetonowana działka.

  • 7. Data: 2022-06-02 10:20:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2022 o 10:15, Collie pisze:

    > Bez kopania, kręgowania i czyszczenia - najlepszą studnią chłonną
    > jest niezabetonowana działka.

    Gdzieś wodę z rynien i podjazdu trzeba odprowadzić, wprost z na trawę
    się nie da, bo jest wyżej niż podjazd (albo na tej samej wysokości), a
    rynny wypłukałyby ziemię z trawą z miejsca wylotów.
    Studnia+pompa chyba lepiej się sprawdza.

  • 8. Data: 2022-06-02 11:32:13
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 2.06.2022 o 10:20, Cavallino napisał:

> [...]
    > rynny wypłukałyby ziemię z trawą z miejsca wylotów.
    > Studnia+pompa chyba lepiej się sprawdza.

    Studnia+pompa to zabawa i prąd po każdym deszczu, lecz jeśli wokół
    rynny jest łączka a nie strzyżony równo z ziemią trawnik, to długa,
    gęsta trawa skutecznie chroni ziemię przed wymyciem. Sprawdzone.
    Wokół podjazdu do garażu ziemia u mnie była równo z kostką, lecz
    po zatrawieniu też jest jakby wyżej, ale po deszczu woda z kostki
    jakoś sama wsiąka w trawiaste obrzeże.

  • 9. Data: 2022-06-02 11:41:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.06.2022 10:20, Cavallino wrote:
    > a rynny wypłukałyby ziemię z trawą z miejsca wylotów

    Nie szalejmy z tymi fantazjami. Rynna jak ma kolano to nie myjka
    ciśnieniowa żeby darń z ziemią wydarła. A jak już się ktoś naprawdę
    uprze, to można położyć kilka kamieni na wylocie lub wysypać jakimś
    żwirkiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-06-02 11:42:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2022 o 11:32, Collie pisze:

    > Wokół podjazdu do garażu ziemia u mnie była równo z kostką, lecz
    > po zatrawieniu też jest jakby wyżej,

    Niektórzy nie mają płaskiego pojazdu.
    Nawet ze studnią zdarzyły mi się zalania garażu, pompa pomaga...
    Albo jeszcze nie było odpowiedniej ulewy.