  • 11. Data: 2022-06-02 11:47:35
    Temat: Re: studnia chłonna
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    > Okna trzeba likwidować, na jedną studnie z kręgów do której można wpaść po pijanemu
    jest piętnaście tysięcy okien z których można wypaść na trzeźwo. Balkony też do
    wyburzenia. Jak by budować ziemianki to nikt by z dachu nie spadł.

    I balkony, nie zapomnijcie o balkonach.

    Idę zajrzeć pod pokrywę studni, czy jakiegoś gospodarza nie ma w środku.

    CezaryT

  • 12. Data: 2022-06-02 11:55:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 June 2022 at 11:47:37 UTC+2, Cezary wrote:

> [...]
    > I balkony, nie zapomnijcie o balkonach.
    >
    > Idę zajrzeć pod pokrywę studni, czy jakiegoś gospodarza nie ma w środku.

    chłonny to jest chłonniak, czyli rak
    a studnia może byc drenażowa

    Ale jest to internetowy syf, bardzo niebezpieczny na dzialce, gdyz stanowi zagrożenie
    utopieniem, gdy dziecko do niej wpadnie
    i dlatego nikt na świecie tego syfu nie instaluje, gdy dba o bezpieczeństwo bliskich.

  • 13. Data: 2022-06-02 12:09:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nie szalejmy z tymi fantazjami. Rynna jak ma kolano to nie myjka
    > ciśnieniowa żeby darń z ziemią wydarła.

    Ale tak robi, nawet na nieszczelnościach przy kapaniu.

  • 14. Data: 2022-06-02 12:38:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 11:32:17 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Studnia+pompa to zabawa i prąd po każdym deszczu, lecz jeśli wokół
    > rynny jest łączka a nie strzyżony równo z ziemią trawnik, to długa,
    > gęsta trawa skutecznie chroni ziemię przed wymyciem. Sprawdzone.
    > Wokół podjazdu do garażu ziemia u mnie była równo z kostką, lecz
    > po zatrawieniu też jest jakby wyżej, ale po deszczu woda z kostki
    > jakoś sama wsiąka w trawiaste obrzeże.
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Niedobry był dla ciebie twój pan. Kostki ci rzucał na trawę. Pokaż zdjęcie żony,
    dawno się nią nie chwaliłes.

  • 15. Data: 2022-06-02 16:29:44
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 02.06.2022 o 11:55, a a pisze:

> [...]
    zagrożenie utopieniem, gdy dziecko do niej wpadnie
    > i dlatego nikt na świecie tego syfu nie instaluje, gdy dba o bezpieczeństwo

    Nie drenażowa a drenarska. A dla małych dzieci bardziej niebezpieczna
    jest chłonna, bo wsysa bez śladu.

    CezaryT

  • 16. Data: 2022-06-02 16:43:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary napisał:

    > Nie drenażowa a drenarska. A dla małych dzieci bardziej niebezpieczna
    > jest chłonna, bo wsysa bez śladu.

    Chyba raczej wchłania.

    Jarek

    --
    Stirlitz karmił niemieckie dzieci ukradkiem.
    Od ukradka dzieci puchły i umierały.

  • 17. Data: 2022-06-02 17:10:20
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-06-02 o 07:50, Cavallino pisze:

    > Słabo.
    > Moja zamuliła się dość szybko, zrobił się z niej praktycznie zbiornik
    > bezodpływowy.
    > Nawet czyszczenie nie pomogło.
    > Więc kupiłem pompkę i wywalam z niej wodę w razie potrzeby na trawę.

    A możesz cos wiecej o swojej studni napisać?
    Jakie jest podłoze pod studnią, drobny piasek, grubszy żwir?
    Po jakim czasie się zamuliła?
    Widać co to za zanieczyszczenia?
    Z jakiej powierzchni wodę odprowadzasz i jak duża studnia?
    Odprowadzasz tam tylko wodę z dachu?

    KS

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 18. Data: 2022-06-02 19:01:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2022 o 17:10, ks pisze:

    > A możesz cos wiecej o swojej studni napisać?
    > Jakie jest podłoze pod studnią, drobny piasek, grubszy żwir?

    Obstawiam że nic poza tym co na terenie było.

    > Po jakim czasie się zamuliła?

    Kilka lat.
    Ale nie wiem czy kiedykolwiek dobrze działała.

    > Widać co to za zanieczyszczenia?

    Muł.

    > Z jakiej powierzchni wodę odprowadzasz i jak duża studnia?

    Chyba 4 kręgi.
    Powierzchnia podjazdu i dachów (dom+garaż) to szacunkowo jakieś 150-200 m2.

  • 19. Data: 2022-06-02 19:15:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.06.2022 o 22:55, ks pisze:
    > witam,
    >
    > Czy ktoś może się podzielić doświadczeniami ze studnią chłonną na
    > deszczówkę?
    Zależy od rodzaju gruntu. U mnie jest glina i taki wynalazek nie
    sprawdza się zupełnie. Woda szybciej wysycha, niż penetruje wgłąb.
    Jak jest na piaskach, czy innych gruntach to nie wiem, zapewne dużo lepiej.
    Jacek

  • 20. Data: 2022-06-02 19:17:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2022 o 19:15, Jacek pisze:

    > Zależy od rodzaju gruntu. U mnie jest glina i taki wynalazek nie
    > sprawdza się zupełnie. Woda szybciej wysycha, niż penetruje wgłąb.

    Tak, zapewne u mnie jest dokładnie taka sama sytuacja.