  • Date: Thu, 24 Dec 2009 17:56:28 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: swiadectwa energetyczne a ekologia

    zbigi pisze:

    > Wlasnie strategicznie powinnismy oszczedzac to czarne zloto.

    Dlatego nie podobał mi się Twój pomysł: niech wydobędą co jest, to
    będzie wreszcie spokój, jak się skończy ;)

    [ciach]

    > Obecnie dla nas to jedyna alternatywa rozwoju elektrowni systemowych
    > (czyli tych podstawowych).

    Nadal pozostaje problem paliwa i "spalin". Problem "spalin" można by
    zmniejszyć, ale zaraz byłaby awantura, że pewnie bomby atomowe chcemy
    produkować.

    > Wiatraki i energia z wody maja swoje ograniczenia wynikajace z
    > potencjalu danego regionu. Nasz potencjal jest dosc skromny, choc do

    Wiatraki mają dodatkowe ograniczenia wynikające z losowej dostępności w
    czasie.

    > pelnego wykorzystania energii wody nam jeszcze daleko. I tu zdumiewa
    > mnie postawa "ekologow" rzadajacych ograniczenia emisji CO2 (vide akcja
    > w Elektrowni Belchatow, gdzie piekne haslo przeciwko dymieniu wymalowali
    > na chlodni kominowej, z ktorej leci tylko i wylacznie para wodna:) ) i

    Białe i z komina? Musi dym! ;->

    > _jednoczesnie_ protestujacych przeciwko budowie kolejnego stopnia
    > wodnego na Wisle. A gdzie reszta mozliwych do zbudowania na niej
    > elektrowni wodnych? :\

    Schizofrenia ;)

    [ciach]

    > To mamy juz za soba. Teraz bedzie tylko (powoli ale jednak) wzrastac
    > zuzycie energii elektryczej.

    Oj, jeszcze nie za sobą... Duża część zużycia to oświetlenie - a z uwagi
    na koszt zakupu mało kto używa tych solidnych, jasnych lamp diodowych.

    A to ma jakieś 4-5x mniejsze zużycie energii.

    [ciach]

    > Dobrze pisze - wegiel z Australii jest duuuzo tanszy. Jak i z kazdego
    > kraju, w ktorym mozna go wydobywac metoda odkrywkowa. A z Ukrainy jest
    > tanszy tylko dzieki nizszym kosztom pracy.

    Odkrywkowo? To nie będzie brunatny? Swoją szosą kopalnie odkrywkowe to
    straszny wandalizm.