  • Data: 2018-02-18 12:43:49
    Temat: Re: syfony w kanalizacji
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-17 o 13:25, Budyń pisze:
    > wiadomo ze muszą być aby nie capiło
    > ale: jak sie realizuje syfony w miejscach gdzie jest mały zrzut wody np. przy
    rekuperatorach albo kanalizacja do awaryjnego zrzutu wody przy kominku z plaszczem?
    Będa wysychały i będzie capiło :/

    > jakies pomysły lub zyciowe doswiadczenia?
    >

    > b.

    1. Zastosować syfon przepływowy, do którego podłączona jest np. często
    używana umywalka. Taki syfon zawsze jest napełniony.

    2. Zastosować pompę skroplin, a wylot wtedy można wpiąć bezpośrednio w
    instalację kanalizacyjną.

    3. Zastosować syfon centralny. Mam tak właśnie zrobione w budynku pod
    DG, w którym każde pomieszczenie ma kratkę odpływową. Ubikacje
    podłączone są za tym syfonem, aby "gęste" :) nie pozostawało w syfonie.
    Przed syfonem mam wpięte umywalki oraz wszystkie kratki odpływowe. Syfon
    jest utworzony z normalnych kolanek PCV średnicy 110mm. Na wlocie jest
    takie kolano redukcyjne z dodatkowym podłączeniem fi 50mm
    http://www.sanibud.pl/img/towary/1/2015_03/111.jpg

    Dalej już są kolana fi 45 stopni tworzące syfon. To podłączenie fi 50 w
    kolanie fi 110 usytuowane jest w poziomie. Poprzez odpowiednie kształtki
    i redukcje 50/32 i 32/25 wprowadzona jej rura Alu Pex fi 26 z wodą,
    która służy do płukania syfonu po otwarciu odpowiedniego zaworu.

    Całość składa się:

    Kolano fi 110 87' - kolano redukcyjne fi 110/50 87' - rewizja z
    zakręcaną nakrętką fi 110 - kolano 110 45' - kolano fi 45'

    Działa to od 5 lat bezproblemowo. Raz do roku lub na 2 lata otwieram
    zawór płuczący, aby wypłukać ewentualny syf, który się gromadzi w
    syfonie. Nie miałem jeszcze potrzeby otwierania rewizji.

    4. Zrobić syfon z kształtek PCV lub zastosować dowolny syfon umywalkowy,
    a przed syfonem dopływ wody, która może być otwierana raz na kilka
    tygodni przy pomocy elektrozaworu i zegara.