  • 41. Data: 2011-12-08 20:36:03
    Temat: Re: system isomax - IMHO ciekawy
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:jbqjop$gii$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    olejowa-i19819608...

    > zgadza sie -nie wystarczy na całą zimę. A to oznacza wykonanie innego
    > grzania co bedzie kosztować extra. No niby mozna prądem czyli instalacja
    > sprowadzi sie do jednej grzałki - ale koszt pradu niezachęcajacy.
    > Cholera, a miało być tak pięknie.
    > Ale nadal uważam ze izomax ma fajny pomysł na ogrzewanie niska
    > temperaturą. Trzeba o tym pomysleć jeszcze i troche ten pomysł rozwinąć.
    > Na przykład łączymy ten izomax z pompą ciepła - wtedy wode do ogrzewania
    > domu nie ogrzewamy do 30stopni a tylko do 15. Adam, o ile cop wzrosnie?

    Ale jakim cudem kurna 15 stopni ma starczyc do ogrzania do np. 19 stopni?

  • 42. Data: 2011-12-08 20:49:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Gru, 21:36, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Ale jakim cudem kurna 15 stopni ma starczyc do ogrzania do np. 19 stopni?

    Zapotrzebowanie domu na cieplo jest tak niskie ze wystarczaja "zyski
    bytowe". 4-8kWh/m2/rok.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 43. Data: 2011-12-08 20:50:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Gru, 16:33, "Budy " <b...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:9a8c7d22-d980-45a4-bba6-ed4094de336e@y18g2000
    yqy.googlegroups.com...

    > bez zbiornika, grzejemy w koncu tylko PC. Czyli tylko te rurki w scianach
    > dojd .

    To jest bezsensu - wlasnie chodzi o to ze energie (te 15stC) uzyskuja
    ze slonca i ona jest darmowa. W Twojej propozycji ja generujemy pompa
    ciepla. Zysk mamy na COPie - zamiast grzac srodek do 30-35, grzejemy
    sciany do 15-tu. COP jest bardzo wysoki ale energii (tej grzewczej)
    zuzyjemy i tak tyle samo :) No ale roznica jest - miedzy COPem 3, a 6
    prawie 2 x taniej.. :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 44. Data: 2011-12-08 20:53:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Zapotrzebowanie domu na cieplo jest tak niskie ze wystarczaja "zyski
    > bytowe".

    Domu bez okien i drzwi?

  • 45. Data: 2011-12-08 22:10:59
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
    > To jest bezsensu - wlasnie chodzi o to ze energie (te 15stC) uzyskuja
    > ze slonca i ona jest darmowa.

    Tylko ze u mnich to nie dziala, wiec trudno mówic tu o sensie :)

> [...]
    > sciany do 15-tu. COP jest bardzo wysoki ale energii (tej grzewczej)
    > zuzyjemy i tak tyle samo :) No ale roznica jest - miedzy COPem 3, a 6

    ooooto wlasnie chodzi... Ciekawe ile by kosztowalo wmontowanie rurek w
    sciane. Jak 20kzl to tez bezensu :-)

    b.

  • 46. Data: 2011-12-08 22:14:22
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Ale jakim cudem kurna 15 stopni ma starczyc do ogrzania do np. 19 stopni?

    Za pomocą bariery cieplnej 15stopni tworzymy ściane, której normalnym
    odpowiednikiem jest ściana o grubosci ocieplenia 90cm. (jakos tak mi sie
    wyliczyło) Czyli straty są minimalne.
    Wobec tego do utrzymania temperatury wewnątrz na normalnym poziomie
    wystarcza włączony telewizor itp i dwóch kolesi przy wódeczce :-)

    b.

  • 47. Data: 2011-12-08 23:01:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Wobec tego do utrzymania temperatury wewnątrz na normalnym poziomie
    > wystarcza włączony telewizor itp i dwóch kolesi przy wódeczce :-)

    Po pierwsze primo - to zalezy od wielkosci okien, drzwi, czestosci ich
    otwierania, liczby kolesi i _powierzchni_ domu. Oraz czy wodka ukrainska,
    czy finlandia.

  • 48. Data: 2011-12-09 07:42:58
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    > Wobec tego do utrzymania temperatury wewnątrz na normalnym poziomie
    > wystarcza włączony telewizor itp i dwóch kolesi przy wódeczce :-)

    Z tą barierą cieplną w ścianie to jest po prostu ściema tego systemu
    -''Isomax''. Przez ściany, w normalnie funkcjonującym domu, idzie
    gdzieś do 25 % zapotrzebowania na ciepło - więc ile tu można
    zaoszczędzić ?.
    Pozytywne w tym systemie jest magazynowanie ciepła w gruncie pod
    domem - lecz w tym wykonaniu też nie ma to prawa działać - ich solar
    jest do ..... bani.
    Myślę, że w tym magazynowaniu może być jakaś przyszłość.
    1-Można łatwo dmuchać wentylację pod chałupę - skraplająca woda będzie
    wsiąkać w piasek,
    2- można rury kanalizacyjne z ciepłymi ściekami prowadzić pod
    posadzką tak aby odzyskiwać ciepła,
    3- można wentylacyjny nadmuch do domu dać pod posadzką - odzyskiwać
    ciepło.
    4-można solar jakoś przewymiarować i grzać np jakąś płytę np 1,5 metra
    pod posadzką w upalne dni gdy nie ma co robić z ciepłem
    5-można Pompą ciepła odzyskiwać to ciepło z gruntu

    Być może pompa ciepła musiałaby być włączana dopiero w drugiej połowie
    zimy do wczesnej wiosny(z wysokim COP em), przewymiarowany solar i
    naturalny odzysk ciepła (konwekcja do góry) by swoje zrobiły.
    Punkty 1, 2, 3 są praktycznie bezkosztowe (w stosunku do normalnego
    wykonania).
    Punkty 4, 5 - koszty, koszty....

    Ps
    jak mam coś na kształt powyższego - gromadzę latem ciepło w piwnicy
    (dmucham spod dachu), wentylacja cały czas skierowana do piwnicy i
    oczywiście ścieki mi stygną w rurach w piwnicy. Do tego tanią PC
    powietrze - woda, umieszczoną w piwnicy jakoś coś tam odzyskuję.
    Pozdr

  • 49. Data: 2011-12-09 08:20:11
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]

    >-''Isomax''. Przez ściany, w normalnie funkcjonującym domu, idzie
    >gdzieś do 25 % zapotrzebowania na ciepło - więc ile tu można

    Bariara powinna być wszędzie, w scianach , w dachu, w posadzce. Nie da sie
    jej zrobic w oknach wobec tego tu bedzie mostek cieplny. No i trzeba dać jak
    najlepszą rekuperację.
    Potem posymuluję ile energii potrzeba dla mojego budynku w taki sposób
    ogrzewanego.

    b.

  • 50. Data: 2011-12-11 08:56:12
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Potem posymuluję ile energii potrzeba dla mojego budynku w taki sposób
    > ogrzewanego.

    Tak se licze i albo robie gdzies blad, albo na utrzymanie bariery potrzeba
    mase enegii - sumarycznie wiecej niz na budynku z normalną izolacja. Jesli
    by ta energia byla za darmo (z bufora) to nie ma sprawy , ale zasilanie jej
    pompa ciepła zaczyna byc problematyczne. Co z tego ze COP lepszy jak energii
    potrzeba więcej....

    b.