  • Data: 2018-12-04 21:01:00
    Temat: Re: tasma teflonow - za duzo czy za malo
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W moim skromnym doświadczeniu taśma teflonowa to najgorsze dziadostwo
    > świata.

    Potwierdzam.

    > Czasem działa, czasem nie działa, a jak zadziała to nie wiadomo
    > ile czasu wytrzyma.

    Zasadniczo nadaje się tylko do gwintów mosiężnych i to jeszcze niezbyt
    dużych.

    > Niezwykle to delikatne, wystarczy przekręcić lekko w
    > odwrotną stronę i już całość do wymiany.

    Dokładnie.

    > Przestać kombinować z tymi nowoczesnymi wynalazkami, kupić za złotówkę
    > czy dwie warkoczyk pakuły, do tego stosowną pastę, skręcić wszystko
    > ponownie i zapomnieć na 20 lat.

    Nitka poliamidowa Loctite to naprawdę dobry wynalazek, choć kosztowny.
    Ale w sprzedaży są wygodne do użycia nici z pakuł na szpulce
    https://www.ceneo.pl/15113484

    Są naprawdę wygodne w użyciu.

    > Czyste gwinty należy przesmarować pastą, nawinąć pakułę zgodnie z
    > kierunkiem gwintu, przesmarować całość ponownie pastą i wkręcić.

    Lepiej jest nie smarować samych gwintów, ale od razu nawinąć niewielką
    ilość pakuł i dopiero wtedy przesmarować. Dowinąć resztę pakuł i jeszcze
    raz przesmarować.

    Smarowanie gwintów przed nawinięciem znacznie zmniejsza tarcie i o ile
    jeszcze przy gwintach 1/2 czy 3/4 cala nic się nie dzieje o tyle przy
    większych średnicach konopie potrafią się zsuwać podczas nawijania.
    Nawet przy dobrze pokaleczonych gwintach.