    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynk cementowo - wapienny na płytę KG
    Date: Wed, 05 Sep 2012 09:23:19 +0200

    > Wypełniasz wełną i praktycznie eliminujesz dwa powyższe punkty

    Jakiś dziwny jestem bo nie czaje jak niby wełna ma pomóc na robaczki i
    inne żyjątka w ścianie? Tak samo nie rozumiem jak by ona mogła pomóc na
    zjawisko zachodzące podczas pukania w ścianę KG - może by pomogła
    podwójna płyta, ale to już zwiększa koszty znacząco a nie rozwiązuje
    innych problemów.

    > To fakt - WRAŻENIE - owszem jak się rozpędzisz to walniesz i płytę
    > połamiesz ale z pewnością nie od opierania się o ścianę

    No może z tym wpadaniem do pomieszczenia obok przesadziłem, ale nie aż
    tak bardzo, bo wielokrotnie opierając się o ścianę KG słyszałem jak
    stelaż pracuje...

    > znów wełna
    tia, znam kilka przypadków w najbliższym otoczeniu gdzie ściana jest
    wykonana prawidłowo wypchana rzekomo najlepszą wełną a słychać wszystko..

    > eee- specjalne listwy i wiszą półki z książkami, a te przecież nie są
    > takie lekkie.
    no ba, specjalne wszystko może być, ale ja chce półkę powiesić tam gdzie
    mi pasuje a nie tam gdzie jest specjalna listwa.

    > to fakt, tylko, że alternatywa jest sporo droższa
    czy ja wiem czy sporo droższa.. Jak byś chciał zrobić ścianę KG tak aby
    wyeliminować większość ich wad to by wcale ona taka tania nie
    była(podwójna płyta, porządny stelaż, specjalne listwy, porządna wełna,
    dobrze zabezpieczone łączenia...)

    > No u mnie po 3 latach pękło gdzieniegdzie łączenie płyty ze ścianą. Za
    > to ściany z pustaków popękały w wielu miejscach.

    U mnie w domu murowanym w latach 80tych nie ma żadnych pęknięć a nie
    stosowano tam żadnych jakiś specjalnych zabiegów. Za to wielokrotnie
    widziałem spękane ścianki KG - to nie są odosobnione przypadki

    > Chyba masz jakąś fobię lub trafiłeś na partaczy.

    po prostu z wyżej wymienionych powodów nie lubię KG