    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 21 Apr 2014 12:56:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: umowa z wykonawca na SSO
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 17:33:34 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:

    > Firma powiedziała, że planują postawić ten dom (z piwnicą z żelbetu) w 3
    > miesiące! Jak zapytałem o przerwy technologiczne to powiedzieli, że
    > dzisiaj nikt nie stosuje tego.

    I w sumie mają racę. Budowa domu to nie budowa mostu nad Wisłą
    Nawet jak Tobie dzisiaj strop zaleja a pojutrze wstawiuą tam palety z bloczkami i
    zaczną budować ścianki na piętrze to żaden problem. Większym problemem będzie jak
    zaczną Tobie styro na placki kleic czy byle jak wełne upychać.

    > Także już widzę pierwsza rzecz jaką bym dodał do umowy - zapis, że
    > robocizna powinna być z zastosowaniem niezbędnych przerw technologicznych.,
    A o jakie przerwy technologiczne konkretnie Tobie chodzi?
    Boi np u mnie we wrześniu wykopy pod ławy robili a w lipcu już parapetówe robiłem. I
    chałupa stoi bezproblemowo.
    To nie te czay ze się mury stawiało irok musiały "wietrzeć"
    A co do umów to podpisuj jak tam uważasz. Im więcej kartek w umowie tym więcej
    nieporozumień i okazji do spięć na lini inwestor-wykonawca.
    Ja tam żadnych umów nie podpisywałem i dom stoi
    Najwazniejsze żebyś płacił dopiero po wykonaniu danego etapu i broń Boże nie umawiał
    się na rozliczenia wg "metrów" "punktów" czy innych KNRów