    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: w temacie pekajacych wezykow...
    Date: Mon, 22 Nov 2010 17:14:22 +0100

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e1f53e6f-c221-4f26-95dd-

    > Ależ broniłem. Prostym empirycznym doświadczeniem: biorę wężyk,
    > nakręcam jego końcówkę na nypel, dla pełnej jasności niech to będzie
    > nypel mosiężny, po czym dociągam go kluczem. Krótkim szwedem, a więc
    > małą dźwignią, nie używając do tego siły, ot po prostu do wyraźnego
    > oporu i jeszcze kawałek. I kurcze, wężyk mi się usiłuje obrócić.
    > Zawsze, kiedy to robię, a parę wężyków już w życiu przykręciłem. Czy
    > taki opis za dowód prawdziwości mojego zdania wystarczy, czy mam to
    > nakręcić kamerą i na youtubie wystawić na dowód? Czy też to też nie
> [...]

    Ale to Ty kłamiesz, bo Kogutek wie jakie są prawa fizyki, że tarcie na styku
    dwóch metali mam mniejszy opór niż na styku metal guma.
    Myślę, za dalsza poemika z Kogutkiem to strata czasu, gdyż on nigdy w życiu
    jeszcze nie przykręcał ani jednego takiego weżyka, a cała swoją wiedzę
    opiera tylko i wyłącznie na domysłach :)
    Najśmieszniejsze jest w tym to, że on z góry zakłada, iż żaden z nas nigdy
    tego nie robił co opisuje :)