  • 1. Data: 2010-11-18 18:45:53
    Temat: w temacie pekajacych wezykow...
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    http://starogardgdanski.naszemiasto.pl/artykul/65946
    8,starogard-woda-zniszczyla-ksiazki,id,t.html

    "Tysiące książek zostało zalanych w wyniku awarii, do której doszło w
    łazience, w nowej siedzibie Miejskiej Biblioteki Publicznej
    [...]
    Pękł wężyk doprowadzający zimną wodę do umywalki
    [...]
    Dostawca części do umywalki uznał swoją winę, też jest ubezpieczony i nie
    będzie problemu z odszkodowaniem.
    To polski producent, ale wytwarza sprzęt w Chinach. Firma chce sprawdzić
    całą serię wspomnianych wężyków, by uniknąć podobnych zdarzeń w przyszłości.
    Bibliotekę otwarto we wrześniu i kosztowała miasto ponad 4 mln zł."

  • 2. Data: 2010-11-18 18:55:06
    Temat: Re: w temacie pekajacych wezykow...
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyszłości.
    > Bibliotekę otwarto we wrześniu i kosztowała miasto ponad 4 mln zł."

    Głupotą ludzką jest montowanie umywalek z bateriami naumywalkowymi łączonymi
    gumowymi wężykami w takich obiektach.
    Tutaj to wykonawca powinien był zwrócić na to uwagę i żądać zgody na montaż
    tylko i wyłącznie baterii naściennych.
    Ja swoich klientów zawsze ostrzegam i proponuję baterie naścienne.
    Nie rozumiem obecnegop trendu do montowania baterii naumywalkowych. Ani to
    wygodne, ani bezpieczne.

  • 3. Data: 2010-11-18 19:11:54
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Lis, 19:55, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > Ja swoich klientów zawsze ostrzegam i proponuję baterie naścienne.
    > Nie rozumiem obecnegop trendu do montowania baterii naumywalkowych. Ani to
    > wygodne, ani bezpieczne.

    Wygodne. I tak samo bezpieczne jak skrecana instalacja w scianie.
    Ale jak cos sie sypnie to nie trzeba pruc scian.
    No i jak sie moda zmieni i umywalka bedzie miala lepiej na scianie
    poludniowej zamiast na polnocnej to latwiej calosc przeorganizowac.

  • 4. Data: 2010-11-18 19:17:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-18 19:55, Plumpi pisze:
    > Głupotą ludzką jest montowanie umywalek z bateriami naumywalkowymi
    > łączonymi gumowymi wężykami w takich obiektach.
    Głupotą to jest produkowanie tak badziewnych wężyków.
    W instalacji wodnej ani wielkie ciśnienia, ani trudne środowisko, ani
    wężyk nie musi pracować mechanicznie, a wężyki zdychają jak muchy. W
    instalacjach ciśnieniowych olejowych, hamulcowych itd - ciśnienia
    ogromne, smary oleje niszczące gumę, ciągła praca mechaniczna... wężyki
    stosowane są od dawna i jakoś awarie zdarzają się tak sporadycznie że
    prawie wcale, i to jak już to z mechanicznego zużycia ze starości.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-11-18 22:49:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 20:17:01 +0100, BartekK napisał(a):

    > Głupotą to jest produkowanie tak badziewnych wężyków.
    > W instalacji wodnej ani wielkie ciśnienia, ani trudne środowisko, ani

    Głupotą tez jest brak instalacji w łazienkach kratek ściekowych...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2010-11-18 23:29:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.11.2010 20:17, BartekK pisze:

    > W instalacji wodnej ani wielkie ciśnienia, ani trudne środowisko, ani
    > wężyk nie musi pracować mechanicznie, a wężyki zdychają jak muchy. W
    > instalacjach ciśnieniowych olejowych, hamulcowych itd - ciśnienia

    A'propos ciśnień: jakie zwykle panują w instalacjach domowych w domach
    jednorodzinnych i w blokach? Bo np. ja sobie ustawiłem reduktor na 2 bar
    (w zbiorniku hydroforowym dobija do prawie 5,5 bar, ale bez redukcji
    idzie tylko na zewnątrz - w środku idzie przez filtr sznurkowy i licznik
    prosto do reduktora).

  • 7. Data: 2010-11-18 23:32:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-19 00:29, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > (w zbiorniku hydroforowym dobija do prawie 5,5 bar, ale bez redukcji
    > idzie tylko na zewnątrz - w środku idzie przez filtr sznurkowy i licznik

    Wg jakichśtam norm nie mniej niż 0.5bar, i nie więcej niż 6bar, u mnie
    średnio jest koło 4

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-11-18 23:46:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Ja swoich klientów zawsze ostrzegam i proponuję baterie naścienne.
    > Nie rozumiem obecnegop trendu do montowania baterii naumywalkowych. Ani to

    No przestan... :-)
    Baterie naumywalkowe to dowolnosc aranzacji wnetrz. Ja np. mam umywalke w
    luku i nie wyobrazam sobie metrowej wylewki od sciany do umywalki, zreszta
    co jest ladnego w wystajacej ze sciany baterii? Ani to ladne ani wygodne. A
    wezyki? Jak juz Bartek napisal, przewody hamulcowe w samochodach takich
    awarii nie maja.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-11-19 00:09:16
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:
> [...]
    > Ja swoich klientów zawsze ostrzegam i proponuję baterie naścienne.
    > Nie rozumiem obecnegop trendu do montowania baterii naumywalkowych. Ani

    Nawet jak się stosuje dolne podejście wody to przecież można użyć
    kapilar półsztywnych - milimetrowa ścianka miedziana wytrzyma setki lat
    jak jej młotkiem nie potraktować. tyle że takie łączniki są droższe w
    zakupie, trudniejsze w montażu - czyli przez wykonawców niespecjalnie
    lubiane (łatwiej wstawić tandetna gumę i skasować klienta na taką samą
    kasę).

  • 10. Data: 2010-11-19 00:11:38
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Głupotą tez jest brak instalacji w łazienkach kratek ściekowych...

    W którym muzeum takowe widziałeś? Ta wiedza w narodzie chyba już zaginęła.

    Ech, powspominać...

    --
    Darek