  • 91. Data: 2010-11-22 15:58:08
    Temat: Re: w temacie pekajacych wezykow...
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Wszystkie awarie wężykow jakie widziałem były związane z ich
    > nieprawidłowym
    > montażem. Nie jestem hydraulikiem i moje doświadczenie ogranicza się do
    > tego co
    > widziałem u znajomych. Pozaginane, poskręcane, pozałamywane. Jest kilka
    > zasad
    > jakich należy przestrzegać przy montażu żeby nie mieć problemów. W wężyku
    > nie ma
    > się co popsuć. Może mieć wadę fabryczną, Ale wtedy przecieka od razu.

    coś w tym jest co piszesz...
    ale dodał bym jeszcze czynnik użytkownika

    otóż mam taką terię, że tam gdzie jest miękkka woda w instalacji, takie
    awarie zdzarzają się
    zdecydowanie rzadziej...

  • 92. Data: 2010-11-22 16:04:12
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A ja Cie nie szanuję. Wiesz za co? Za podejście do tego co robisz. Jest to
    > typowe podejście Polaka co jak się w robocie nie narobił to uważa że mu
    > się kasa
    > nie należy. Ty na sztywno i zamurowane. Kucie, bajzej. Wszystko krzywe i
    > wygląda
    > jak osrane. Ważne że ręce wieczorem bolą.

    Do którego z nas "piejesz" ? :D
    Co zaś się tyczy kucia to Ci powiem, że od takich robót są odpowiedni
    specjaliści, wyposażeni w odpowienie narzędzia typu bruzdownica, odkurzacz
    przemysłowy, młoty z bruzdownikami po to, żeby zrobili robotę szybo i
    profesjonalnie, a przy tym zbytnio się nie narobili..
    Ja natomiast jestem od tego, żeby wszystko grało jak trzeba :)
    A typowe podejście "Polaczka" to Ty własnie prezentujesz: "Zrobić na
    opier.... się, naopowiadać kłamstw jakie to teraz wspaniałe i niezawodne
    materiały produkują chińczycy i żeby orźnąć klienta ile się da wciskając im
    gó..... za grubą kasiorę opowiadając im jakie jest słodkie i pachnące" :D

  • 93. Data: 2010-11-22 16:08:57
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    coś w tym jest co piszesz...
    ale dodał bym jeszcze czynnik użytkownika

    otóż mam taką teorię, że
    tam gdzie jest miękka woda w instalacji, takie awarie zdarzają się
    zdecydowanie rzadziej...

    czemu?
    bo rzadziej stosuje się żrące preparaty odkamieniające okolice armatury
    które w pierwszej kolejności konsumują pancerzyki wężyków
    w drugiej połączenia gwintowane
    a na koniec, jak jeszcze ph starczy to zajmują się kamieniem ...

    problem w tym, że o ile samą ceramikę po takim odkamienianiu się dokładnie
    wypłukuje
    o tyle, to co wciekło pod baterię, zostaje tam praktycznie na wieki
    i spokojnie sobie trawi nawet kwasoodporne pancerze i gwinty, tygodniami...
    miesiącami...
    aż do skutku...

    inna wada skracająca życie wężyków, to niewłaściwy montaż samej baterii
    nawet jeśli uda się nie uszkodzić wężyka przy montażu,
    ale bateria bedzie się ruszać, przy każdej operacji otwierania/zamykania
    wody
    zmęczenie materiału zrobi swoje...
    poza tym ruchoma głowica => nieszczelność => przecieki środków
    odkamieniających => stały dopływ wilgoci (żeby jony miały jak "trawić") =>
    tytułowa awaria...

  • 94. Data: 2010-11-22 16:14:22
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wystarczy, bo przecież ty wiesz lepiej, a jak ktoś twierdzi, że jest
    > inaczej, niż ty wiesz, to znaczy że jest idiota.
    > Druga rzecz: zawsze wtedy brałem kombinerki i zawsze wężyk
    > przytrzymywałem za zakuwkę, używając do tego celu "rurowych" szczęk
    > kombinerek, a same kombinerki ściskając też bez siły, bo siła nie była
    > potrzebna. Żaden z zamontowanych przeze mnie wężyków jeszcze nie pękł,
    > a najstarsze pracujące do dziś mają jakoś ponad 15 lat. Tez wystarczy,
    > jeśli tak napiszę, czy zdjęcia owych wężyków wraz z pisemnymi
    > oświadczeniami właścicieli nieruchomości przedstawić?

    Ale to Ty kłamiesz, bo Kogutek wie jakie są prawa fizyki, że tarcie na styku
    dwóch metali mam mniejszy opór niż na styku metal guma.
    Myślę, za dalsza poemika z Kogutkiem to strata czasu, gdyż on nigdy w życiu
    jeszcze nie przykręcał ani jednego takiego weżyka, a cała swoją wiedzę
    opiera tylko i wyłącznie na domysłach :)
    Najśmieszniejsze jest w tym to, że on z góry zakłada, iż żaden z nas nigdy
    tego nie robił co opisuje :)

  • 95. Data: 2010-11-22 17:45:53
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    No właśnie są. Widziałem gdzieś takowe i zastanawiałem się po co ta
    druga dziura.... Teraz już wiem.

    Kazek