  • 1. Data: 2010-11-18 07:13:12
    Temat: osuszanie piwniczki, pytanie do znawcow wentylacji
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    witam.

    mam pod garazem piwniczke ponizej poziomu gruntu. w niej wilgoc
    przerazliwa. no i teraz pytanie jak to osuszyc. w chwili obecnej przy
    suficie piwniczki od boku garazu jest kratka wentylacyjna. ona raczej
    niewiele daje bo cugu brak - no bo niby skad.

    czy mialo by sens takie rozwiazanie zeby od zewnatrz przy gruncie
    wprowadzic rure np fi 125 i poprowadzic ja w piwniczce do samej ziemi i
    wylot zakonczyc przy podlodze piwniczki (3m ponizej gruntu), a druga
    rure po przeciwnej scianie piwniczki zamontowac przy suficie piwniczki,
    przewiercic sie przez strop i w garazu wyprowadzic do gory i wyprowadzic
    na zewnatrz garazu jakies 3-4m nad poziomem gruntu. czy takie
    rozwiazanie zapewni mi wietrzenie? czy 4m rury nad poziomem gruntu
    przeciegnie mi powietrze przez rure 3m pod poziom gruntu i przewietrzy
    mi piwniczke?

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-11-18 07:54:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Kamil" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > witam.

    Powinno to jak najbardziej przyniesc efekt. IMHO wystarczy ten wywiew
    wyprowadzic 50-60 cm nad dach garazu.
    Mozesz tez spróbowac z samym tylko doprowadzeniem powietrza zetka a wywiew
    wykorzystac ten co masz i go przedluzyc lub jezeli ten wywiew prechodzi
    przez strop - zapewnic zeby garaz takze mial wywiew i wyciagal z piwnicy.

  • 3. Data: 2010-11-18 08:06:31
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    ok, a jeszcze samo zasysanie powietrza, może być umieszczone tuz nad
    ziemia? czy lepiej wyniesc troche nad ziemie? chodzi mi czy wilgoc przy
    samym gruncie nie jest wieksza? (deszcze, rosa, snieg itp)

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-11-18 08:38:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ziemia? czy lepiej wyniesc troche nad ziemie? chodzi mi czy wilgoc przy
    > samym gruncie nie jest wieksza? (deszcze, rosa, snieg itp)

    ja bym dał 20-30 cm nad ziemią ale głównie po to aby nic się przez nawiew
    nie wlało

  • 5. Data: 2010-11-18 16:01:26
    Od: mk <d...@t...pl>

    Kamil pisze:
    piwniczke ponizej poziomu gruntu. w niej wilgoc
    > przerazliwa.

    Bez wyeliminowania źródła tej wilgoci (kondensacja, przeciekanie,..?)
    taka rura na wiele nie wystarczy.
    Pdr. M

  • 6. Data: 2010-11-19 18:39:39
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    witam.

    > piwniczke ponizej poziomu gruntu. w niej wilgoc
    >
    > Bez wyeliminowania źródła tej wilgoci (kondensacja, przeciekanie,..?)
    > taka rura na wiele nie wystarczy.
    > Pdr. M

    nie wiem skad wilgoc. podloga sucha, na suficie wisza krople wody, na
    metalowej klapie wlazu rowniez. po otwarciu wlazu na kilka dni
    wywietrzylo sie nieco i "wiszacej" przy suficie wody bylo mniej. czyli
    jak rozszczelnilem to pomoglo, stad pomysl na wietrzenie.

    pozdrawiam.

  • 7. Data: 2010-11-20 09:22:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > piwniczke ponizej poziomu gruntu. w niej wilgoc
    >
    > Bez wyeliminowania źródła tej wilgoci (kondensacja, przeciekanie,..?) taka

    Niekoniecznie. Wilgoć może być stąd, że następuje jej naturalna kondensacja
    m.in z powietrza, bo nie ma cyrkulacji powietrza. Jeżeli uszczelnisz i
    pozbawisz wentylacji każde dotychczass uche mieszkanie (a na pewno
    nieogrzewane jak ta piwniczka) to zaraz zaczną się kłopoty z wilgocią.

  • 8. Data: 2010-11-30 12:33:38
    Od: mk <d...@t...pl>

    Jackare pisze:
    Wilgoć może być stąd, że następuje jej naturalna
    > kondensacja m.in z powietrza, bo nie ma cyrkulacji powietrza.

    Nie piszę o zaniechaniu wymiany powietrza tylko o jej przemyśleniu...
    bo jak już ta cyrkulacja będzie to ciepłe powietrze wpadające do
    chłodnej piwnicy spowoduje ową kondensację i podwyższenie wilgotności.