  • 1. Data: 2010-11-16 21:16:06
    Temat: Naczynie wzbiorcze CWU - czy może stać "na głowie"?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Typowe pionowe przeponowe naczynie wzbiorcze ma króciec u dołu, a wentyl u
    góry. Z różnych przyczyn bardzo by mi pasowało zamontowanie tego naczynia
    odwrotnie - czy jest to dopuszczalne?

    Tak na zdrowy chłopski rozum nie powinno to mieć wielkiego znaczenia, jedyna
    różnica to dodatkowe dociśnięcie membrany samą masą wody, nie powinno to dać
    dużej zmiany wobec parcia wynikającego z ciśnienia, a zawsze mogę to
    uwzględnić w trakcie ustawiania ciśnienia w naczyniu. Co jednak o tym sądzą
    hydrauliczni profesjonaliści?

    J.

  • 2. Data: 2010-11-17 08:08:31
    Temat: Re: Naczynie wzbiorcze CWU - czy może stać "na głowie"?
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawsze mogę to uwzględnić w trakcie ustawiania ciśnienia w naczyniu. Co
    > jednak o tym sądzą hydrauliczni profesjonaliści?

    Jeśli kupiłeś to napewno masz ulotkę. Jak nie to poszukaj w necie. Zawsze na
    ulotce
    na rysunkach pokazane są dopuszczalne warianty montażu.

    Marek

  • 3. Data: 2010-11-17 15:27:45
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?W typowej grupie bezpieczeństwa (http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTLqNOff3dq
    AXfInyGhob5Pdsce0HTTPNhxY08oEh5ILG0GgCBv) naczynie jest umieszczone właśnie wentylem
    w dół i gwint hydrauliczny jest jednocześnie wieszakiem naczynia. Pamiętaj tylko,
    żeby dać nad nim śrubunek i zawór odcinający.

  • 4. Data: 2010-11-17 18:11:10
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:ic0s9i$3kk$1@news.onet.pl...
> [...]
    > naczynie jest umieszczone właśnie wentylem w dół i gwint hydrauliczny jest
    > jednocześnie wieszakiem naczynia. Pamiętaj tylko, żeby dać nad nim

    Podstawowa zasada. Nigdy nie daje się zaworów odcinających przed naczyniem
    wzbiorczym.
    Przenigdy. Naczynie wzbiorcze ma "widzieć" całą pojemność instalacji która
    może się rozszerzyć czyli kocioł, wymiennik lub podgrzewany zbiornik wody.
    Wystarczy że ktoś zapomni odkręcić zawór albo dzieciak z chęci poznania
    hydrauliki przestawi i chałupa wylatuje w powietrze.

    Marek

  • 5. Data: 2010-11-20 21:39:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > naczynie jest umieszczone właśnie wentylem w dół i gwint hydrauliczny jest
    > jednocześnie wieszakiem naczynia. Pamiętaj tylko, żeby dać nad nim

    Zaworu to raczej nie wolno, zresztą i po co ?

  • 6. Data: 2010-11-21 09:13:47
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    AXfInyGhob5Pdsce0HTTPNhxY08oEh5ILG0GgCBv)

    > Zaworu to raczej nie wolno, zresztą i po co ?

    Bez zaworu wymiana naczynia lub sprawdzenie wiąże się ze spuszczeniem wody z obiegu.

  • 7. Data: 2010-11-21 14:37:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:icansh$n9i$1@news.onet.pl...

    > Bez zaworu wymiana naczynia lub sprawdzenie wiąże się ze spuszczeniem wody
    > z obiegu.

    Zazwyczaj wiąże sie tylko ze "spuszczeniem" ciśnienia. Robi się to raz na
    ochnaście lat więc nie warto sobie głowy zawracać a zaworu przed naczyniem
    jako urządzeniem bezpieczeństwa dawać się nie powinno.

  • 8. Data: 2010-11-21 17:25:18
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Zazwyczaj wiąże sie tylko ze "spuszczeniem" ciśnienia. Robi się to raz na
    > ochnaście lat więc nie warto sobie głowy zawracać a zaworu przed naczyniem
    > jako urządzeniem bezpieczeństwa dawać się nie powinno.

    Też tak wyczytałem gdzieś i chodzi o to aby np. jakiś dzieciak czy ktoś nie
    w temacie nie bawił się i nie przestawił włączając tym sposobem odliczenie
    zegara do explozji zbiornika.
    Ale. W innym miejscu w necie napotkałem się na ofertę pewnej firmy
    produkującej naczynia i w ofercie są zestawy przyłączeniowe do zbiorników
    wyrównawczych z zaworem odcinającym oraz z odpowietrznikiem.
    Wniosek dla mnie jest jeden. Chyba wolno ale ja bym zaworu nie dawał.

    Marek

  • 9. Data: 2010-11-21 18:10:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 18:25:18 +0100, tarnus napisał(a):

    > produkującej naczynia i w ofercie są zestawy przyłączeniowe do zbiorników
    > wyrównawczych z zaworem odcinającym oraz z odpowietrznikiem.
    > Wniosek dla mnie jest jeden. Chyba wolno ale ja bym zaworu nie dawał.

    Wolno, ale musisz mieć zawó bezpieczeństwa przed odcinającym.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2010-11-21 19:25:23
    Temat: Re: Naczynie wzbiorcze CWU - czy mo?e staae "na g?owie"?
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Uzytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Te? tak wyczyta?em gdzie? i chodzi o to aby np. jaki? dzieciak czy kto? nie
    > w temacie nie bawi? sie i nie przestawi? w??czaj?c tym sposobem odliczenie
    > zegara do explozji zbiornika.

    Wystarczy odkrecic raczke od glówki zaworu.