  • 1. Data: 2010-11-17 11:40:23
    Temat: Jak wyprostować spaczone drzwi
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Witam!

    Drewniane drzwi zewnętrzne po ostatnich opadach deszczu i wilgoci
    (budynek jeszcze niezamieszkany) uległy spaczeniu od klamki w doł.
    Odstają po prostu na zewnątrz - zrobiła się szpara dużego kalibru.
    Jak je wyprostować? Myslalem, zeby przypilowac po prostu rame z gory
    zeby drzwi wchodziły głebiej z dolu..
    Czy zalatwia sie to jakos innaczej?

  • 2. Data: 2010-11-17 11:43:42
    Temat: Re: Jak wyprostować spaczone drzwi
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 17.11.2010 12:40, Jacek pisze:
> [...]
    > Odstają po prostu na zewnątrz - zrobiła się szpara dużego kalibru.
    > Jak je wyprostować? Myslalem, zeby przypilowac po prostu rame z gory

    Poczekaj aż wyschną, może wrócą na swoje miejsce.
    U mnie jak pada trochę dłużej to drzwi zaczynają ocierać o futrynę, jak
    się sucho zrobi wracają do starych wymiarów.

  • 3. Data: 2010-11-17 11:44:25
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    W dniu 2010-11-17 12:43, Rafał pisze:

    > Poczekaj aż wyschną, może wrócą na swoje miejsce.
    > U mnie jak pada trochę dłużej to drzwi zaczynają ocierać o futrynę, jak
    > się sucho zrobi wracają do starych wymiarów.
    No nie wiem..
    one po prostu wyginaja sie woczach.. w ciagu 2 dni roznica byla
    kolosalna.. drzwi sa nowe

  • 4. Data: 2010-11-17 11:51:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-11-2010 o 12:40:23 Jacek <m...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > Odstają po prostu na zewnątrz - zrobiła się szpara dużego kalibru.
    > Jak je wyprostować? Myslalem, zeby przypilowac po prostu rame z gory
    Ja bym zareklamował, aż tak nie powinny się spaczyć nowe drzwi.
    A tak apropo gdzie jest ten mądrala co mnie przekonywał że drzwi
    drewniane się nie paczą, już nie mówie o starych, tutaj są nowe.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-11-17 13:05:03
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    W dniu 2010-11-17 12:51, janusz_kk1 pisze:

    > Ja bym zareklamował, aż tak nie powinny się spaczyć nowe drzwi.
    > A tak apropo gdzie jest ten mądrala co mnie przekonywał że drzwi
    > drewniane się nie paczą, już nie mówie o starych, tutaj są nowe.

    Chyba masz racje, ale jak futryne wyjme i zabiore do sklepu.
    Ogolnie przekichana sprawa.

  • 6. Data: 2010-11-17 13:12:07
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Ja bym zareklamował, aż tak nie powinny się spaczyć nowe drzwi.
    > A tak apropo gdzie jest ten mądrala co mnie przekonywał że drzwi
    > drewniane się nie pac dzą, już nie mówie o starych, tutaj są nowe.

    I dostanie odpowiedź że były użytkowane w niewłaściwych warunkach.

  • 7. Data: 2010-11-17 13:31:05
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba masz racje, ale jak futryne wyjme i zabiore do sklepu.
    > Ogolnie przekichana sprawa.

    Zanim je rozmontujesz to sprawdź co masz w gwarancji...
    CAL np dość szczegółowo pokazuje jakie warunki musi spełniać miejsce montażu
    drzwi.
    jakbym wiedział to przed zakupem to bym się poważnie zastanawiał :]

  • 8. Data: 2010-11-17 13:36:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Lis, 12:40, Jacek <m...@s...pl> wrote:

    > Drewniane drzwi zewnętrzne po ostatnich opadach deszczu i wilgoci
    > (budynek jeszcze niezamieszkany) uległy spaczeniu od klamki w doł.

    A kiedy zostaly zamontowane, kiedy byly robione wylewki/tynki i jaka
    jest w srodku wilgotnosc ? Czy padaja na nia bezposrednio promienie
    sloneczne i deszcz ?

    Ja mieszkam od roku ale drzwi zew. zamontowalem dopiero po pol roku od
    mieszkania (wczesniej byly tymczasowe). Drzwi drewniane z CAL'a,
    debowe. Narazie nic sie z nimi nie dzieje ale drzwi tez nie sa
    narazone na dzialanie deszczu ani slonca (sa pod sporym zadaszeniem),
    a to warunek konieczny przy kazdych drzwiach drewnianych, zeby
    wytrzymaly dlugo bez giecia sie...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-11-17 13:55:12
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-11-17 12:40, Jacek pisze:
> [...]
    > Odstają po prostu na zewnątrz - zrobiła się szpara dużego kalibru.
    > Jak je wyprostować? Myslalem, zeby przypilowac po prostu rame z gory

    ja kupiłem drzwi drewniane w zeszłym roku w sierpniu.
    Przez okres jesieni i zimy tak się wykrzywiły że musiałem dać podwójne
    uszczelki od klamki w dół, a i tak wiało!
    Na wiosnę złożyłem reklamację. Ekipa od producenta przyjechała
    sprawdzić, zmierzyć. Następnym razem jak przyjechali przywieźli
    zastępcze skrzydło a wadliwe wzięli do naprawy. Po miesiącu dostałem już
    dobre.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 10. Data: 2010-11-17 14:02:44
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Lis, 14:31, "PH" <P...@p...news> wrote:

> [...]
    > drzwi.
    > jakbym wiedział to przed zakupem to bym się poważnie zastanawiał :]

    Ale co tu sprawdzac - wiadomo ze nie moze na to padac deszcz ani
    swiecic slonce. Fizyki nie oszukasz - takie drzwi drewniane predzej
    czy pozniej MUSZA sie wypaczyc i moim zdaniem nierozsadnym trzeba byc
    producentem zeby takich podstawowych warunkow nie uwzglednic w
    gwarancji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.