  • 1. Data: 2010-11-18 12:07:53
    Temat: cięcie desek - lepsza piła szblasta (lisi ogon) czy ręczna pilarka tarczowa?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    cześć - przed zimą chciałbym zrobić porządek ze stertą dech, desek i
    deseczek. Częścią z nich zabiję otwory okienne. Czeka mnie więc sporo
    cięcia.

    Co się lepiej sprawdzi do takich robót? Pilarka tarczowa bardziej mnie
    przekonuje, ale nie sposób nie docenić uniwersalności piły typu "lisi
    ogon". Jakie macie doświadczenia?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-11-18 12:59:51
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Lis, 13:07, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Co się lepiej sprawdzi do takich robót? Pilarka tarczowa bardziej mnie
    > przekonuje, ale nie sposób nie docenić uniwersalności piły typu "lisi

    Ja mam bo uzywalem obu. Pilarka tarczowa jest *zdecydowanie* szybsza!
    Lisi ogon mialem z firmy FERM jakies ~800W. Kupilem ja przede
    wszystkim do ciecia pustakow - porothermu 25 (z brzeszczotem widiowym
    BOSHa). Przy okazji jednak cielo sie tym takze deski i stemple do
    szalunkow na lawy - szlo OK ale ojciec kiedys przytargal swoja pilarke
    (zwykla, tania, amatorski sprzet) i wtedy sie przekonalismy, ze ciecie
    szlo z 3 x szybciej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-11-18 13:18:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Lis, 14:19, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

    > No to wi cej chyba nie musz pyta . W archiwum widzia em, e jeste
    > zdecydowanym zwolennikiem lisiego ogona, wi c skoro nawet Ty radzisz
    > pilark tarczow to sprawa jest ju jasna :)

    Pozatym pilarka tarczowa utniesz rowniej, niz lisim ogonem (ktory przy
    malym brzeszczocie - zupelnie jak zwykla mala wyzynarka, potrafi
    "wezykowac" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-11-18 13:19:10
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-18 13:59, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > szalunkow na lawy - szlo OK ale ojciec kiedys przytargal swoja pilarke
    > (zwykla, tania, amatorski sprzet) i wtedy sie przekonalismy, ze ciecie

    No to więcej chyba nie muszę pytać. W archiwum widziałem, że jesteś
    zdecydowanym zwolennikiem lisiego ogona, więc skoro nawet Ty radzisz
    pilarkę tarczową to sprawa jest już jasna :)

    dzięki

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2010-11-18 14:46:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    > No to wi cej chyba nie musz pyta . W archiwum widzia em, e jeste
    > zdecydowanym zwolennikiem lisiego ogona, wi c skoro nawet Ty radzisz
    > pilark tarczow to sprawa jest ju jasna :)

    Lisi ogon jest bardziej wszechstronny.
    Jesli masz od czasu do czasu dziwne prace to zastanow sie czy by nie
    pomogl.
    Ale pociecie sterty desek to rzeczywiscie szybsze bedzie zwykla pila
    tarczowa.

  • 6. Data: 2010-11-18 14:57:10
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik shaman napisał:
> [...]
    >
    > Co się lepiej sprawdzi do takich robót? Pilarka tarczowa bardziej mnie
    > przekonuje, ale nie sposób nie docenić uniwersalności piły typu "lisi

    Do cięcia na opał/ognisko itp to łańcuchowa, bo to i deskę i stempel
    ciachniesz, cieśle to i na wymiar tym dotną, a jak nie chcesz łańcucha
    to tarczową.

    pzdr.
    rafał

  • 7. Data: 2010-11-20 22:51:00
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jakie macie doświadczenia?

    Ja mam różne, a co do pił to:
    lisi ogon doceniam jako sprawną piłę do metalu choć większość przypadków
    obsługuję kątówką.
    Pilarka tarczowa jest fajnym narzędziem do płyt, desek leżących, rozcinania
    podłóg itd
    Pilarka tarczowa stołowa jest fajna gdy trzeba naciąć conieco desek
    Piła łańcuchowa w warunkach budowy, do przycinania byle jakich elementów o
    róźnych kształtach jest świetnym narzędziem. O decyzji czy elektryczna czy
    spalinowa przesądzają uwarunkowania i portfel.
    Do zastosowań o jakich piszesz wybrałbym piłę łańcuchową - przytniesz deski,
    przytniesz belki, przytniesz kliny do klinowania okien i drzwi podczas
    osadzania, wykarczujesz teren, ustarndaryzujesz drewno różnego rodzaju i
    gatunku na opał.
    W porównaniu z łańcuchową, żadna z pił nie dysponuje taką głębokjością
    cięcia i poręcznością przy głębokich cięciach.
    Jeszcze jedno. Nigdy nie wiadomo jaka człowieka najdzie pasja i tak:
    - psychopatyczny morderca z pilarką tarczową nie wyglądałby ani poważnie ani
    przerażająco o lisim ogonie nie wspominając bo w tym kontekście to się on
    nada do dekoracyjnehgo cięcia rzodkiewek
    - a piłą łańcuchową i natrętów przegonisz (zyskując sławę w okolicy) i w
    sypialni atmosferę urozmaicisz a na koniec jakąś rzeźbę w lodzie
    ciachniesz....
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-11-21 19:36:06
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
    > - a piłą łańcuchową i natrętów przegonisz (zyskując sławę w okolicy) i w
    > sypialni atmosferę urozmaicisz (...)

    moja żona przed łańcuchową ucieka. zarówno elektryczną, jak i spalinową...
    ;-))

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2010-11-22 10:03:18
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Bartek napisał(a):

    > moja żona przed łańcuchową ucieka. zarówno elektryczną, jak i spalinową...

    Bo urozmaicenie polega na tym, ze pierwej trza te zone/kochanke
    skrepowac, coby uciekac nie mogla ;)
    --
    zbigi i stopka zastepcza