  • 11. Data: 2013-05-27 10:50:10
    Temat: Re: walka z akacjami na działce - czym ?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-27 10:21, krak wrote:

    > Czy wiesz i mógłbyś coś więcej napisać na czym ta biodegradacja polega,
    > czy tylko powtarzasz?

    OIDP jakiś czas temu była afera (przegrane sprawy sądowe w Stanach i
    gdzieś tam w Europie), po której usunęli z opakowań *nieprawdziwe*
    informacje o biodegradacji.

    > Piję wodę ze studni i zastanawiam się czy używać na działce tego specyfiku.

    A to zależy od tego, czy chcesz pić wodę z Roundup-em czy nie ;-)

    Piotrek

  • 12. Data: 2013-05-27 10:52:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-27 10:50, Piotrek wrote:
    > OIDP jakiś czas temu była afera (przegrane sprawy sądowe w Stanach i
    > gdzieś tam w Europie), po której usunęli z opakowań *nieprawdziwe*
    > informacje o biodegradacji.

    <http://uwaga.tvn.pl/39357,news,,chemia_zabija_nie_t
    ylko_chwasty,reportaz.html>

    Piotrek

  • 13. Data: 2013-05-27 13:18:26
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-05-27 10:52, Piotrek pisze:

    > <http://uwaga.tvn.pl/39357,news,,chemia_zabija_nie_t
    ylko_chwasty,reportaz.html>

    > Piotrek

    Troszkę rozsądku i więcej luzu. Nie ta skala problemu.

    W Polsce zużywa się rocznie około 40 mln litrów środków ochrony roślin i
    ponad milion ton nawozów sztucznych. Roundup w ilościach tysięcy
    hektolitrów wylewany jest do podsuszania roślin, np do podsuszania zboża
    tuż przed zbiorem. Jeśli jest problem w szkodliwości to tutaj, a nie w
    tym naparstku roundupu, o którym mówimy.

    Wiem, wiem - od naparstka się zaczyna, ale ... Ile może być takich
    działkowiczów? Niech będzie ich pół miliona, niech każdy zużyje łącznie
    100 ml pestycydów, to wychodzi 1. promil ogólnego zużycia.

    W tym konkretnym przypadku - akacja zaczyna kwitnąć bardzo późno, coś w
    wieku ok. 8 lat. Kilkumiesięczne odrosty nie mają kwiatu, ponadto są
    niskie, więc pryska się je z bliskiej odległości, pole "rażenia" dookoła
    odrostu jest niewielkie. Można to zrobić jeszcze bezpieczniej -
    pomalować liście pędzelkiem lub wstrzyknąć preparat bezpośrednio w
    łodygę. Problem jest wręcz mikroskopijny.

  • 14. Data: 2013-05-27 13:25:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-27 13:18, adam wrote:
    > Troszkę rozsądku i więcej luzu. Nie ta skala problemu.
    > [...]

    Linkując artykuł nie odnosiłem do problemu hektolitry v. mililitry.

    Tylko do umieszczenia na opakowaniu nieprawdziwej (zdaniem sądów i
    urzędów) informacji o rzekomej biodegradowalności roundup-u.

    Piotrek

  • 15. Data: 2013-05-27 14:28:51
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    wiadomości news:51a342ba$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...

    > Linkując artykuł nie odnosiłem do problemu hektolitry v. mililitry.
    >
    > Tylko do umieszczenia na opakowaniu nieprawdziwej (zdaniem sądów i
    > urzędów) informacji o rzekomej biodegradowalności roundup-u.

    To może sięgnijmy po bardziej wiarygodne źródła, które odnoszą się badań
    naukowcych, a nie opowieści pismaków z gazet czy telewizji komercyjnej,
    szukających sensacji.
    Oczywiście Roundup jak każdy herbicyd nie jest obojętny dla organizamów
    żywych, także i naszych.
    Jego biodegradowalność polega na tym, że dość szybko ulega rozkładowi
    pod wpływem warunków atmosferycznych. Mówiąc najogólniej jeżeli
    pozostanie na ziemi czy też przeniknie do akwenów wodnych ulega
    rokładowi pod wpływem promieniowania słonecznego. Ponieważ rozpuszcza
    się w wodzie to bez problemu jest wydalany z organizu człowieka i
    zwierząt. Oczywiści jeżeli wypijemy sporą ilość tego środka to może
    doprowadzić do uszkodzeń wątroby i nerek, które zajmują się
    oczyszczaniem organizmu z toksyn. Ale równie dobrze możemy takie same
    uszkodzenia spowodować zwykłą solą kuchenną, jeżeli spożyjemy jej w
    nadmiarze, a bez której nie jesteśmy w stanie żyć.

    http://www.imp.lodz.pl/upload/oficyna/artykuly/pdf/f
    ull/Pie13-06m-03.pdf

  • 16. Data: 2013-05-27 15:38:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-27 14:28, uzytkownik wrote:
    > To może sięgnijmy po bardziej wiarygodne źródła, które odnoszą się badań
    > naukowcych, a nie opowieści pismaków z gazet czy telewizji komercyjnej,
    > szukających sensacji [...]

    Jak sądzisz? Na czym bazowali powodzi, którzy pozywali Monsanto o
    nieprawdziwą reklamę (dotyczącą generalnie biodegradowalności i
    bezpieczeństwa roundup-u) i wygrywali? Hę?

    Z tego co na szybko doczytałem to Monsanto "umoczyło" w Stanach, Francji
    i Brazylii.

    Piotrek

  • 17. Data: 2013-05-27 15:47:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 maja 2013 15:38:14 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > i Brazylii.
    A w Polsce?
    Że w Stanach to się nie dziwię bo tam jest tak idiotyczny system prawny że można
    wygrać sprawę z kawiarnią że kawa gorąca albo pozwac producenta mikrofalówki ze nie
    ostrzega w instrukcji że żywych kotów w niej suszyć nie można;)

  • 18. Data: 2013-05-28 16:57:23
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-05-24 23:44, r...@g...com pisze:
    > witam
    >
    > mam w jednej czesci działki sporo korzeni po akacjach, mimo ze wykopałem drzewa to
    odrastają z tego co zostało - czym to potraktować zeby był spokoj, Niestety
    posadzialem sporo nowych drzew i juz nie ma szans zeby wjechala tam koparka
    Nawierć wiertłem grube korzenie w kilku miejscach, rozcieńcz roundup
    około 1:1 zalej do pełna ze 3-4 razy.
    Padnie to w ciągu2-3 tygodni.
    Lej na teksty pseudoekologów.

  • 19. Data: 2013-05-28 20:38:03
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Roundup dość szybko ulega biodegradacji

    Nie ulega szybko. W wielu krajach jest zakazane stosowanie lub reklama tego
    specyfiku jako biodegradowalnego gdyż udowodniono że czas degradacji jest
    sporo dłuższy niż wymyślił (dosłownie) sobie producent.

    Było kilka przypadków zatrucia psów, nawet kilka zdechło. Weterynarz zaczął
    węszyć, zlecił badania i wyszło że psy otruły się roundupem. Były
    wypuszczane na trawnik wokół którego kilka miesięcy wcześniej wypalano trawę
    na chodniku oraz przy krawężnikach właśnie tym syfem.

  • 20. Data: 2013-05-28 20:41:51
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > To może sięgnijmy po bardziej wiarygodne źródła, które odnoszą się badań
    > naukowcych, a nie opowieści pismaków z gazet czy telewizji komercyjnej,
    > szukających sensacji.

    Nie wystarczy ci dowód że zakazano umieszczania nieprawdziwej informacji na
    opakowaniach sprzedawanych w USA i paru innych krajach?

    > Jego biodegradowalność polega na tym, że dość szybko ulega rozkładowi

    Zbyt wolno aby nie truć.