    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [wentylacja] pomysł na zastąpienie reku
    Date: Fri, 19 Nov 2010 10:28:09 +0100

    > Co wy o tym sądzicie?
    >
    > Budowa:
    > - wentylatory kanałowe
    > - filtry
    > - rozebrany klimatyzator typu "split" z funkcją grzania, dorobione
    > obudowy na skraplacz/parownik, zdemontowany fabryczny wentylator

    > Co wy o tym sądzicie?

    samego pomysłu nie podejmuje się oceniać, bo wszystko zależy od szczegółów
    ale chciałbym nawiązać do samej idei

    co chcesz osiągnąć?
    bo jeśli boli Cię koszt samego rekuperatora (też uważam że ceny są stanowczo
    wygórowane),
    to może pomyśleć o własnej konstrukcji realizującej ta funkcję?

    zastanawiałem się, jak by się sprawdziła w tej roli konstrukcja sprawdzona w
    kotłach z zamknięta komorą spalania -
    koncentryczna rura, o odpowiednim przekroju i długości....
    innym pomysłem było spięcie 2 chłodnic samochodowych (po jednej w kanale in
    i out ) z małą pompką...

    z drugiej strony, rekuperacja ciepła wentylacji mechanicznej wymaga
    posiadania tejże
    i patrząc na koszt całej instalacji możesz dojść do wniosku, że nie warto
    tracić czasu i energii
    na wymyślanie własnego koła (z nieznanym skutkiem) wobec tylko oszacowanej
    oszczędności
    na budowie własnego rekuperatora...