    From: Jan Werbiński <j...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wilgoć w piwnicy a pomysł na klimatyzacje :)
    Date: Sun, 26 Jul 2009 18:14:44 +0200

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    news:h4hu0j$jqs$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Mam 70m2 piwnicy. NMarazie wykańcza,y dom ale juz widze straszną wilgoc w
    > piwnicy. Dom ocieplony 18cm styropianu , piwnice też wyizolowane i nie
    > wiem jak sie pozbyć tej wilgoci. Ktoś kiedyś fajnie tłumaczył fizyczne
    > podstawy powstawania tej wilgoci i prosze go o podpowiedź - czy otwierać
    > okan w piwnicy, drzwi od piwnicy itd bo narazie to nic nie daje.

    Mam to samo, tylko nieocieplone. Testowałem otwieranie okien od wiosny do
    jesieni. Pomogło, ale nie na tyle ile bym sobie życzył. W dalszym ciągu jest
    około 70% wilgotności wzgl.

    > Wpadłem tez na pomysł bo na górze jest gorąca, na poddaszu. Jakby jednym
    > kominem wentylacyjnym zrobić nawiew z piwnicy na poddasze :) tylko zimne
    > powietrze chyba do góry nie poleci :)

    Musisz wymusić obieg. To chyba ma sens, bo suche i ciepłe powietrze w mig
    osuszy piwnicę. Ja bym na Twoim miejscu spróbował.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/