  • 1. Data: 2009-07-26 15:41:02
    Temat: wilgoć w piwnicy a pomysł na klimatyzacje :)
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Mam 70m2 piwnicy. NMarazie wykańcza,y dom ale juz widze straszną wilgoc w
    piwnicy. Dom ocieplony 18cm styropianu , piwnice też wyizolowane i nie wiem
    jak sie pozbyć tej wilgoci. Ktoś kiedyś fajnie tłumaczył fizyczne podstawy
    powstawania tej wilgoci i prosze go o podpowiedź - czy otwierać okan w
    piwnicy, drzwi od piwnicy itd bo narazie to nic nie daje.

    Wpadłem tez na pomysł bo na górze jest gorąca, na poddaszu. Jakby jednym
    kominem wentylacyjnym zrobić nawiew z piwnicy na poddasze :) tylko zimne
    powietrze chyba do góry nie poleci :)

  • 2. Data: 2009-07-26 15:56:26
    Temat: Re: wilgoć w piwnicy a pomysł na klimatyzacje :)
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podstawy powstawania tej wilgoci i prosze go o podpowiedź - czy otwierać
    > okan w piwnicy, drzwi od piwnicy itd bo narazie to nic nie daje.

    tzn. piwnice zaizolowane termicznie, czy przeciwwilgociowo?

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2009-07-26 16:02:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Wpadłem tez na pomysł bo na górze jest gorąca, na poddaszu. Jakby jednym
    > kominem wentylacyjnym zrobić nawiew z piwnicy na poddasze :) tylko zimne

    Nie poleci, ale cichym wiatraczkiem mozna je tam wepchnac - tylko na wyjciu
    jakas dobra siateczke zalozyc, zeby syfy nie wpadaly.

  • 4. Data: 2009-07-26 16:14:44
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > podstawy powstawania tej wilgoci i prosze go o podpowiedź - czy otwierać
    > okan w piwnicy, drzwi od piwnicy itd bo narazie to nic nie daje.

    Mam to samo, tylko nieocieplone. Testowałem otwieranie okien od wiosny do
    jesieni. Pomogło, ale nie na tyle ile bym sobie życzył. W dalszym ciągu jest
    około 70% wilgotności wzgl.

    > Wpadłem tez na pomysł bo na górze jest gorąca, na poddaszu. Jakby jednym
    > kominem wentylacyjnym zrobić nawiew z piwnicy na poddasze :) tylko zimne
    > powietrze chyba do góry nie poleci :)

    Musisz wymusić obieg. To chyba ma sens, bo suche i ciepłe powietrze w mig
    osuszy piwnicę. Ja bym na Twoim miejscu spróbował.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2009-07-26 17:46:51
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    piwnice zaizolowane termicznie i przeciwwilgociowo

  • 6. Data: 2009-07-26 17:47:13
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    tylko teraz skąd gdzie dmuchać albo wciągać? :)

  • 7. Data: 2009-07-26 18:06:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > tylko teraz skąd gdzie dmuchać albo wciągać? :)

    ciepłym ze strychu do piwnicy

  • 8. Data: 2009-07-26 20:42:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > tylko teraz skąd gdzie dmuchać albo wciągać? :)

    Najoptymalniej jakby szyb mial tylko dwie kratki (w piwnicy i na poddaszu) i
    brak komina na zewnatrz - o ile masz oprocz tego jakas wentylacje z tej
    piwnicy. Wtedy chyba bez roznicy gdzie wiatrak - jesli nie bylby idealnie
    cichy to lepiej do piwnicy, nie bedzie przeszkadzal.

  • 9. Data: 2009-07-27 06:22:51
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    wentylacja w piwnicy jest bo musi :)
    ale tak mysle czy jak bede dmuchal to czy na poddaszu nie zrobie
    podciśmienia?

  • 10. Data: 2009-07-27 06:31:44
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Wpadłem tez na pomysł bo na górze jest gorąca, na poddaszu. Jakby jednym
    > kominem wentylacyjnym zrobić nawiew z piwnicy na poddasze :) tylko zimne
    > powietrze chyba do góry nie poleci :)

    a po co tak kombinowac? U mnie wyschlo samo w ciagu moze 3 miesiecy.
    Otwieralem okna w piwnicy i na pietrze, ciag sie robil sam. Moze nie bylo
    tego czuc jako przeciagu, ale gdy mocno kurzylem w piwnicy podczas ciecia
    katowka, caly pyl mialem na pietrze. Wiec to chyba dziala :)

    --
    Tomek