  • 1. Data: 2009-07-26 15:37:58
    Temat: Izolacja fundamentow samemu
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Wyglada na to, ze bede musial sam zrobic izolacje pionowa fundamentow
    piwnicy. Fundament 30 cm w szalunkach 'akro', jak bedzie pogoda to bedzie
    wylany jutro. Wysokosc piwnicy 2,20 m.

    Napiszcie, czy dobrze bedzie tak:

    - czekamy pare dni az wyschnie fundament
    - gruntowanie od zewnatrz dysperbitem, dysperbit niby mozna dawac na mokry
    beton, wtedy nie musze czekac az beton bedzie calkiem suchy. To gruntowanie
    konieczne?
    - naklejanie papy termozgrzewalnej 'Czarna mamba' 3mm
    http://tinyurl.com/nqcjh4. Folia od spodniej strony papy - co sie z nia
    robi, odrywa, ignoruje?
    - bedzie potrzebny palnik gazowy http://tinyurl.com/nnw8mp. Przewod tylko
    1,5 m, troche krotki?
    - tu na grupie wyczytalem, zeby pas papy przybic 2ma gwozdziami do
    fundamentu w polowie wysokosci i przyklejac pape. Nie wiem, czy to sie uda w
    betonie B20?
    - miedzy lawe a fundament pojdzie 1 warstwa tej papy szerokosci 50 cm.
    Bedzie ok jako izolacja pozioma? Ktora strona do gory dac te pape?

    Dodam, ze palnika gazowego nigdy w rece nie mialem, a robote bysmy robili we
    2 osoby. Dam rade?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-07-26 15:50:54
    Temat: Re: Izolacja fundamentow samemu
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w wiadomości

    > - bedzie potrzebny palnik gazowy http://tinyurl.com/nnw8mp. Przewod tylko
    > 1,5 m, troche krotki?

    poprawiam linka, tu widze lepszy palnik, dlugi waz:
    http://tinyurl.com/kotwq2

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2009-07-27 00:34:43
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
> [...]
    > gruntowanie
    > konieczne?
    > - naklejanie papy termozgrzewalnej 'Czarna mamba' 3mm

    Odczekaj kilka tygodni, bo ta papa odejdzie. Jeżeli chcesz robić na wilgotne
    to możesz użyć mas w beczkach np Superflex 10 z gruntem do tego ale też
    musisz odczekać ze 3 tygodnie aż beton zakończy wiązanie.
    Inaczej odleci ci to wszystko. Nie spiesz się.

  • 4. Data: 2009-07-27 07:56:06
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:
    > "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w wiadomości

    > poprawiam linka, tu widze lepszy palnik, dlugi waz:
    > http://tinyurl.com/kotwq2

    Palnik zdecydowanie ten drugi z dwiema duszami!
    Ten pierwszy się przyda do rozpalania grila:), ewentualnie do zdzierania
    starej farby.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2009-07-27 12:29:27
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Napiszcie, czy dobrze bedzie tak:

    Policz sobie ile ci wyjdzie zakup jakiejs masy bitumicznej ( u mnie akurat
    bylo quickfix czy jakos tak ale jest tego duzo) - takiego prawdziwego
    uszczelniacza nie w "dysperbitowym" stylu. Porownaj cene do kosztu papy plus
    dysperbitu. Z tego co pamietam nie trzeba czekac do pelnego wyschniecia,
    naklada sie to dosyc prosto i przyjemnie, ewentualne bledy wykonawcze
    (niedokladnosci) po prostu widac. No i mozna robic nawet samemu (dwoch
    ludzi tez fajnie - wieksza wydajnosc), wedlug mnie znacznie przyjemniej niz
    pape termozgrzewalną.

    Co do izolacji poziomej - papa x2 PORZADNIE POLOZONA - u mnie jest
    nieporzadnie i sa pewne problemy ;) Ale istotnosc sprawy zwiazana jest z tym
    czy masz piwnice czy nie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-07-28 14:09:58
    Od: "Z." <ubecya_SPAMIK@PRECZ_wp.pl>

    Kane pisze:

> [...]
    >
    > Co do izolacji poziomej - papa x2 PORZADNIE POLOZONA - u mnie jest
    > nieporzadnie i sa pewne problemy ;) Ale istotnosc sprawy zwiazana jest z

    a czy styropian 'lubi' te masy bitumiczne? Mozna go potem przykleic na
    to? Piwnica oczywiscie jest, bo inaczej nie zawracalbym sobie glowy papami.

    Z.

  • 7. Data: 2009-07-28 19:30:27
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > a czy styropian 'lubi' te masy bitumiczne? Mozna go potem przykleic na to?
    > Piwnica oczywiscie jest, bo inaczej nie zawracalbym sobie glowy papami.

    Jasne, bez problemu mozna kleic styropian na tą mase i chyba wlasnie tez tą
    masą tylo teraz nie pamietam czy od razu czy potem po prostu dodatkową
    warstwa na placki.

    Styropian lubi te masy w kazdym razie.

    Pozdrawiam

    Kane