  • 1. Data: 2009-07-26 14:27:20
    Temat: wkretarka akumulatorowa - wymiana akumulatorków
    Od: "Helios" <h...@a...com>

    Mam hińskopodbną wkrętarkę akumulatorową. Dla mnie całkiem niezła,
    szczególnie jeśli ma się dobre końcówki.
    Ale ponieważ ma już 4 lata to badziewne akumulatory w środku już zdechły.
    Wymiana całego modułu na alledrogo to około 50 zeta, czyli 10 zł taniej niż
    dałem za całą wkrętarkę. Więc wolę chyba już "nową".
    Ale rozebrałem moduł z bateriami. W zasadzie wystarczy wymienić akumulatorki
    na nowsze. Całość jest na 12V, więc potrzebuję zainstalować 8 akumulatorków
    po ok 1200 mA (takie niby są teraz).
    Mój problem polega na tym, że 8 akumulatorków muszę jakoś ze sobą połączyć w
    miarę bepzoecznie i ścisło, żeby sie zmieściły w plastykowej obudowie. Stare
    są między sobą zlutowane.
    Więc mam do wyboru:
    - lutowanie akumulatorków
    - zrbienie/kupienie jakiegoś moduliku trzymajacego ze sobą akumulatorki i
    łączącego je.
    Może ktoś taki numer robił i ma patent na połączenie szeregowo 8
    akumulatorków AA?

    Robert

  • 2. Data: 2009-07-26 15:22:42
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Helios" <h...@a...com> napisał w wiadomości
    > Może ktoś taki numer robił i ma patent na połączenie szeregowo 8
    > akumulatorków AA?

    Kup akumulatorki już z "przygrzanymi" blaszkami do lutowania.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-07-26 18:06:46
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Helios wrote:

> [...]
    > łączącego je.
    > Może ktoś taki numer robił i ma patent na połączenie szeregowo 8

    normalnie da sie lutowac, byle mocna (100W transformatorowka daje rade,
    slabsze raczej nie) lutownica i _krotko_ , tj, nie dopuscic do rozgrzania
    ogniwa. miejsce lutowania najlepiej przetrzec dobra pasta lutownicza, albo
    odrobinka kwasu , ew papierem sciernym. zlutowalem tak mase akumulatorkow i
    nigdy nie mialem problemu.
    zeby nie rozgrzac ogniwa trzeba dobrze rozgrzac grot i nalozyc nan zawczasu
    cyne, a pozniej szybko lutowac , pocierajac. jak nie chwyci w 3-5 sek. to
    lepiej sobie dac spokoj , dac ogniwu ostygnac i ew. wziac mocniejsza
    lutownice.

    ad. wkretarki to imho lepiej kupic druga, taka sama, wyjac z niej baterie,
    i 'dobjac' stara , niz tracic czas i pieniadze na nowy zestaw ogniw zeby
    dowiedziec sie za jakis czas ze w starej pekla zebatka, spalil sie silnik,
    albo wyrobil wlacznik, one nie sa wieczne, a sa sprzedawane praktycznie w
    cenie baterii.

    baterie 'paluszki' 1200mAh to NIE TO SAMO co baterie R-14 1200mAh (inna
    wydajnosc pradowa) wiec wysiada o wiele szybciej niz 'te grubsze'.

  • 4. Data: 2009-07-26 21:02:09
    Od: "Przemas" <p...@g...com>

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisał w wiadomości news:h4i6kv$h0$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > baterie 'paluszki' 1200mAh to NIE TO SAMO co baterie R-14 1200mAh (inna
    > wydajnosc pradowa) wiec wysiada o wiele szybciej niz 'te grubsze'.

    a mógłbyś napisać jak rozpoznać tę wydajność prądową (policzyć)? Bo skoro
    obydwie baterie mają takie samo napięcie (1.2 V) i taką samą pojemność, to
    na chłopski rozum powinny być takie same.

    pozdrawiam

    Przemek

  • 5. Data: 2009-07-27 00:11:29
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    Zwykłe akumulatorki AA mogą nie dać rady prądowo.
    Wkrętarka pod obciążeniem bierze z 8-10A, standardowy
    akumulatorek AA tyle nie da.
    Lepiej podreptać na jakiś bazarek i kupić za 25-30zł kupić
    nowy akumulator i przełożyć ogniwa z niego bo najpewniej
    nie będzie pasował.
    Ja tak zrobiłem i za 25zł mam nowy zestaw i jeszcze kilka
    ogniw z których poskładałem 2 akumulator.

    bhk

  • 6. Data: 2009-07-27 00:15:21
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    > a mógłbyś napisać jak rozpoznać tę wydajność prądową (policzyć)? Bo skoro
    > obydwie baterie mają takie samo napięcie (1.2 V) i taką samą pojemność, to
    > na chłopski rozum powinny być takie same.

    To na chłopski rozum każdy czerwony samochód z 4 kółkami będzie jeździł
    tak samo ??
    Są jeszcze inne parametruy które decydują o przydatności akumulatorków
    do takich czy innych zastosowań.
    Jednym z nich jest między innymi maksymalna wydajność prądowa czyli
    maksymalny
    prąd jaki można pociągnąć z akumulatorka. Standardowy AA da maksymalnie
    z 3A choć pewnie i to mało który, wkrętarka potrzebuję z 8-10A

    bhk

  • 7. Data: 2009-07-27 11:07:34
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > Ale rozebrałem moduł z bateriami. W zasadzie wystarczy wymienić akumulatorki
    > na nowsze. Całość jest na 12V, więc potrzebuję zainstalować 8 akumulatorków
    > po ok 1200 mA (takie niby są teraz).

    Chyba 10szt (aku ma 1.2V). Kup lepiej nową.

    KK

  • 8. Data: 2009-07-27 12:27:13
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Nie 8 szt. tylko 10 bo jeden aku ma 1,2 V a nie 1,5.
    Potrzebujesz takich akumulatorów
    http://multisort.pl/product/1317.Akumulator;SubC;1;2
    V;Ni;Cd;1800mAh;z;wyprowadzeniami.html?mn_cl=1
    Jakby nie liczyć nie opłaci się
    Jacek

  • 9. Data: 2009-07-27 12:28:02
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Może ktoś taki numer robił i ma patent na połączenie szeregowo 8
    > akumulatorków AA?
    Ty się nie pytaj jak polutować akumulatorki czy też naprawić żarówkę, lecz
    co zrobić by bez zbędnego ryzyka i realnie najniższym kosztem dysponować
    sprawną wkrętarką.
    Ja właśnie w Praktikerze kupiłem nową, 18V za 68zł. Ze starej zostawiłem
    sobie śrubki. Nowa wkręca 20-to centymetrowe śruby w belkę z typowym dla
    tego sprzętu zająknięciem. Przestanie to kupię nową. Podobnie czynię z
    żarówkami, z wyjątkiem wspomnianych śrubek.