    From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wkretarka akumulatorowa - wymiana akumulatorków
    Date: Sun, 26 Jul 2009 20:06:46 +0200

    Helios wrote:

    > Mam hińskopodbną wkrętarkę akumulatorową. Dla mnie całkiem niezła,
    > szczególnie jeśli ma się dobre końcówki.
    > Ale ponieważ ma już 4 lata to badziewne akumulatory w środku już zdechły.
    > Wymiana całego modułu na alledrogo to około 50 zeta, czyli 10 zł taniej
    > niż dałem za całą wkrętarkę. Więc wolę chyba już "nową".
    > Ale rozebrałem moduł z bateriami. W zasadzie wystarczy wymienić
    > akumulatorki na nowsze. Całość jest na 12V, więc potrzebuję zainstalować 8
    > akumulatorków po ok 1200 mA (takie niby są teraz).
    > Mój problem polega na tym, że 8 akumulatorków muszę jakoś ze sobą połączyć
> [...]

    normalnie da sie lutowac, byle mocna (100W transformatorowka daje rade,
    slabsze raczej nie) lutownica i _krotko_ , tj, nie dopuscic do rozgrzania
    ogniwa. miejsce lutowania najlepiej przetrzec dobra pasta lutownicza, albo
    odrobinka kwasu , ew papierem sciernym. zlutowalem tak mase akumulatorkow i
    nigdy nie mialem problemu.
    zeby nie rozgrzac ogniwa trzeba dobrze rozgrzac grot i nalozyc nan zawczasu
    cyne, a pozniej szybko lutowac , pocierajac. jak nie chwyci w 3-5 sek. to
    lepiej sobie dac spokoj , dac ogniwu ostygnac i ew. wziac mocniejsza
    lutownice.

    ad. wkretarki to imho lepiej kupic druga, taka sama, wyjac z niej baterie,
    i 'dobjac' stara , niz tracic czas i pieniadze na nowy zestaw ogniw zeby
    dowiedziec sie za jakis czas ze w starej pekla zebatka, spalil sie silnik,
    albo wyrobil wlacznik, one nie sa wieczne, a sa sprzedawane praktycznie w
    cenie baterii.

    baterie 'paluszki' 1200mAh to NIE TO SAMO co baterie R-14 1200mAh (inna
    wydajnosc pradowa) wiec wysiada o wiele szybciej niz 'te grubsze'.