  • Data: 2015-10-28 18:26:27
    Temat: Re: witamy w pislandii :-)
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 28 października 2015 17:32:15 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Pierdolisz. W jednym urzędzie wypełnia się druk i potem idzie do zusu. US dostaje
    informacje z tego pierwszego miejsca i tez się trzeba do niego kopnąć cos odebrać.

    Ja juz pisalem - jak jestes jednoosobowa dzialalnoscia uslugowa to masz podatki
    proste jak budowa cepa. Ale wez sprobuj poprowadzic cos choc
    OCIUPINKE wiekszego.

    Wez np. otworz najprostszy sklep to zobaczysz jak cie pipy, sanepidy i inne
    paskudztwa obleza. Kolezanka punkt apteczny otwierala to tam trzeba spelnic
    tyle przepisow ze glowa boli. Caly budynek byl specjalnie co do cm projektowany
    pod ten punkt, a i tak urzedasy sie doczepily do kilku elementow i trzeba bylo
    przed otwarciem robic remont generalny, bo tu drzwi sie 2cm za szeroko
    otwieraly, a tam pomieszczenie na miotle bylo o 50cm2 za male :-)

    A sprobuj cos sprowadzic np. z Chin i sprzedac w Polsce. Jak zobaczysz te
    druki celne i deklaracje podatkowe to zwatpisz. Prawo jest tak zagmatwane
    i zawile, ze nawet jak ci sie wydaje, ze wszystko zrobisz dobrze to przyjdzie
    urzednik i wytknie ci piec bledow.

    A to i tak sa lajtowe przyklady. Gdyby prowadzenie firmy to bylo tylko
    prowadzenie ksiazki przychodow i rozchodow to zylibysmy w raju :-)

    Niestety jak chcesz zalozyc np. spolke prawa handlowego to musisz przejsc
    na pelne ksiegi - wiesz co to pelne ksiegi? Ceny ksiegowosci zaczynaja sie
    od 2k jak masz jedna fakture na krzyz w miesiacu. Na koniec trzeba zrobic
    bilans i rachunek zyskow i strat . Robiles kiedys? No to nie pierdol, ze to
    jest takie proste, skoro na oczy widziales tylko prosta KPiR :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.