    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 8 Mar 2015 04:50:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: wykonanie podciągu
    From: dolniak <d...@g...com>

    W dniu sobota, 7 marca 2015 14:32:19 UTC+1 użytkownik p47 napisał:
    > Mam w domu pokój nad którym jest strop o rozpiętości ok. 6,20m (wzdłuż
    > belek) wykonany w systemie Teriva. W stropie tym chcę wyciąć otwór o
    > wymiarach (z grubsza) 2 x 1,70m, przylegający do ściany nośnej tj.
    > skrócę/wytnę ok 2 m z 2-óch belek i wyjme odpowiednio bloczki.
    > Z jednej strony otwór ograniczony będzie istniejąca ścianą nośną, z
    > drugiej strony tego otworu będę musiał zastąpić istniejącą ściankę
    > działową (o grubości 1 cegły) albo podciągiem, albo też wymuruję tam
    > nową ściankę nośną, która podtrzymywać będzie pozostała część belek, od
> [...]

    Witam
    Odnoszę wrażenie,że tutaj pytasz tylko dla orientacji.
    Jeśli mam rację,to dobrze.Do takiej roboty musisz zaprosić konstruktora,który to
    obejrzy,zrobi stosowny projekt ,i-najważniejsze- weżmie odpowiedzialność.
    Przede wszystkim nie podaleś jakie jest podloże-trzeba wylać stosowną lawę,i to
    sporej szerokości.Czysto po partyzancku wziąlbym kilka stalowych podpór stropowych,na
    lawie podparl każdą belkę ,wyciąl dziurę a potem postawil ściankę nośną i to z
    wieńcem na górze.Ale nikt rozsądny nie zagwarantuje ci braku pęknięć .Robiąc to
    samemu masz natomiast prawdopodobieństwo zarwania stropu.
    Naprawa to więcej roboty niż zatarcie rys...
    Pozdro dolniak