    Date: Mon, 09 Mar 2015 00:20:04 +0100
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wykonanie podciągu

    W dniu 2015-03-08 o 17:22, dolniak pisze:
    > Po pierwsze-w stropie na dole trzeba wykuć otwory,zrobić poduszkę,żeby nowa ściana
    stala na twardym podlożu,nie tylko na belkach.

    Czy proponowana ława pod scianką nośną ma za zadanie równomiernie
    rozprowadzić obciążenie przenoszone przez tę ściankę (tj. ciężar ścianki
    i obciążenie z belek)? Nie rozumiem też, po co te otwory, -nie ma chyba
    potrzeby stabilizować w poziomie tej ławy, bo działać na nią będa siły
    chyba wyłącznie pionowe. No, chyba, że miałeś na myśli otwory na wylot
    przez bloczki w stropie(podłodze), aż do znajdującej się pod nią ścianę
    nośną, ale czy to nie przesada?

    > Podciąg można wykonać podczas budowy Teraz można by zrobić stalową ramę ,etc,ale
    szalu nie będzie.Lepiej ścianę.
    > Dlatego proponuje podeprzeć belki np nr 1 2 3 4.Ściankę trzeba postawić wcześniej
    3-4 dni,żeby zaprawa związala.Murujesz ją jak wysoko się da,zostawiając u góry tylko
    wąską szczelinę,którą póżniej wyszalujesz.
    > Belki nr 2i3 przecinasz.W 1i4 wykonujesz otwory,przewlekasz druty,robisz
    belkę,którą zalewasz betonem.Beton leży na scianie,która już związala,więc strop może
    opaść o ulamek mm +niedoróbki :)
    > pomysl jest wymyślony naprędce,więc fachowiec na miejscu powinien wnieść
    poprawki.Na wszelki wypadek ścianę postawilbym od belki 1do 4.

    W takim razie belki nr. 1 i 4 miałyby 3 podparcia, tj. obecnie
    istniejące na obu swoich końcach i dodatkowe, nowe 3-cie ok. 2 m od
    końca. A ja zawsze myślałem, ze jest to niedopuszczalne i m.in. dlatego
    wspomniana, istniejąca ścianka działowa, zgodnie z moją dyspozycją
    sprzed lat, z czasów budowy nie pracuje, tj. nie dochodzi do belek (poza
    tynkiem).

    podparcia stropu stemplami.