    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wymiennik ciepła, wężownica, kolektor, basen
    Date: Fri, 11 May 2012 18:15:01 +0200

    W dniu 11.05.2012 17:53, kogutek pisze:
    > Po kiego grzyba chcesz poprawiać coś co masz dobre. Wymiennik ciepłą z
    > nagrzewnicy jest dobry. No chyba że to bardzo mała nagrzewnica. Jeśli już to
    > podmienić na chłodnicę samochodową. Na złomach tego dużo i ceny niewysokie.
    > Coś tak jak ceny złomu kiedy sprzedają. Obudować jakimś plastikiem i utopić w
    > baseniku.

    też tak myślałem, pod względem funkcjonalnym jest OK, nawet wymiarami mi
    spasowało idealnie, bo weszła ta nagrzewnica na styk do rury
    kanalizacyjnej fi 160mm, no bajka po prostu. Nieciekawie się zaczęło
    przy drugim uruchomieniu systemu, po nocnej przerwie. Do basenu
    poleciała ruda woda i tak już co każde uruchomienie. Coś zaczęło
    korodować, coś z obudowy nagrzewnicy, bo przecież sam wymiennik jest
    raczej niekorodujący.. nie wiem, nie rozbierałem tego ustrojstwa bo ową
    rurę zakleiłem żywicą. Obawiam się że teraz, po zimie spędzonej na
    powietrzu ten wymiennik jest cały rudy i nie do doczyszczenia. Nie chce
    eksperymentować, wolę kupić kilka metrów miedzi, pozwijać i zamknąć na
    wieki. Tylko ile i jakiej średnicy? tak pi*drzwi?