    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wymiennik ciepła, wężownica, kolektor, basen
    Date: Fri, 11 May 2012 20:38:24 +0200

    W dniu 11.05.2012 19:21, kogutek pisze:
    > Jak już się uparłeś żeby się narobić to nie bierz miedzianej rurki tylko
    > karbowaną z kwasówki. Cieniutka ścianka gdzieś 0,2mm. Doskonale się zwija i
    > zagina w rękach. Jest cały system mocowania tego z innymi rurami.

    O super, martwiłem się czy uda mi się tę miedź tak powyginać..
    Nadal nie wiem ile by tego trzeba? wszędzie w necie wymienniki na 20m,
    uważam że to przesada, ale nie natrafiłem nigdzie na jakiś prymitywny
    sposób policzenia/oszacowania ile tego potrzeba.
    Teraz dodatkowo się pojawia, jak się to ma nierdzewka karbowana do
    miedzi, bo karby zwiększają powierzchnie kontaktu, ale miedź jest
    lepszym przewodnikiem, ta zaś jest jednak grubsza...