  • 1. Data: 2023-06-18 18:51:50
    Temat: zajęcie pasa drogowego
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Chcę do niezbudowanej działki budowlanej zrobić zjazd (z kostki) z drogi
    gminnej.
    Aktualnie do tej działki nie ma zjazdu, są tylko obniżone krawężniki na
    drodze gminnej, miedzy krawężnikami a ogrodzeniem działki mam 5m pas
    zieleni.
    Nie ma po tej stronie drogi chodników ani innej infrastruktury. W
    pozwoleniu na zjazd mam oprócz geometrii zjazdu wypunktowane, że muszę
    zapłacić za zajęcie pasa drogowego. Zjazd chcę zrobić sam, bez firmy
    wykonawczej. Budowa systemem gospodarczym, wszelkie materiały (kostka,
    obrzeża, kruszywo, cement) mam już zgromadzone na terenie działki.
    Na budowanym zjeździe ani w jego okolicach niczego nie będę przechowywał,
    materiały dowiozę sobie taczką ze swojej działki.
    Jak policzyłem "pi razy drzwi" to za zajęcie tego pasa drogowego
    (powierzchnia zjazdu: 30m2 + 4m2 obok zjazdu, sugerowane przez urzędników
    gminnych) zapłacę kilka tysięcy, więcej niż za materiały na ten zjazd.
    Chore to jakieś - ktoś przerabiał to zajęcie pasa?
    Po co mam płacić za tą powierzchnię skoro teraz tam rośnie trawa (którą 2x
    w tygodniu koszę) i nikt tam nie jeździ? - przecież ja niczego nie
    blokuję, w czasie budowy na centymetr nie wyjadę za krawężnik bo będę to
    robił szpadlem i taczką popołudniami...

    TG

  • 2. Data: 2023-06-18 19:11:19
    Temat: Re: zajęcie pasa drogowego
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 18 czerwca 2023 o 18:51:52 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > pozwoleniu na zjazd mam oprócz geometrii zjazdu wypunktowane, że muszę
    > zapłacić za zajęcie pasa drogowego. Zjazd chcę zrobić sam, bez firmy

    To zrób
    Ja bym tak zrobił
    Szkoda czasu na walkę z urzędami.
    Zrobisz- temat ucichnie.

    Dwa dni jakis film niedaleko kręcili.
    Zablokowali dojazd do Łeby.
    Ponoć 12 tys zapłacili tylko za te dwa dni blokady drogi wojewódzkiej(?)

  • 3. Data: 2023-06-18 20:28:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 19:11 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > Zablokowali dojazd do Łeby.
    > Ponoć 12 tys zapłacili tylko za te dwa dni blokady drogi wojewódzkiej(?)

    Za zajęcie pasa drogowego bez zgody zarządcy są przewidziane kary
    administracyjne...
    Wielokrotnie dotkliwsze niż te kilka tysi opłaty.
    Za stary jestem na takie atrakcje.
    Wkurza mnie tylko ślepy "szablon" urzędniczy,
    W sąsiednich gminach nie naliczają opłaty za zajęcie pasa za powierzchnię
    zjazdu a jedynie za dodatkowe powierzchnie na których składowane są
    materiały lub stoją maszyny. Czyli w moim przypadku, gdy robię to sam, bez
    koparek i wywrotek, nie zajmuję drogi zapłaciłbym zero.
    U mnie naliczają opłatę za m2 zjazdu + dodatkowe metry powierzchni wokół
    zjazdu. Wszyscy działają podobno zgodnie z tym samym rozporządzeniem.

    TG

  • 4. Data: 2023-06-18 20:32:42
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > U mnie naliczają opłatę za m2 zjazdu +  dodatkowe metry powierzchni
    > wokół zjazdu. Wszyscy działają podobno zgodnie z tym samym rozporządzeniem.

    Urzędnicze schematy się przełamuje własną inicjatywą.
    Napisz pismo wyjaśniające, że nie zajmujesz pasa drogowego i zgodnie z
    rozporządzeniem opłata
    wyniesie zero i zgodnie z tym nie musisz płacić.
    Oni będą mieli dupokrytkę a nie będa mieli odwagi oprotestować.

  • 5. Data: 2023-06-18 20:43:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 19:11 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Dwa dni jakis film niedaleko kręcili.
    > Zablokowali dojazd do Łeby.
    > Ponoć 12 tys zapłacili tylko za te dwa dni blokady drogi wojewódzkiej(?)

    Teraz dopiero zrozumiałem co napisałeś.
    Ja "zajmuję" swój trawnik przed ogrodzeniem, droga z której jest ten zjazd
    jest tak uczęszczana, że w tygodniu jeżdżą nią 4 samochody, 3 moje i jeden
    sąsiada. Dzisiaj nikt nią nie jechał. Za tydzień "zajęcia" tego trawnika
    mam zapłacić 3,5k PLN.

    TG

  • 6. Data: 2023-06-18 20:52:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 20:32 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > wyniesie zero i zgodnie z tym nie musisz płacić.
    > Oni będą mieli dupokrytkę a nie będa mieli odwagi oprotestować.

    Chyba tak zrobię, rozmowy na żywo nic nie dają.
    Do tego zjazdu mam zrobić też projekt techniczny (kolejny 1000, robi to
    uprawniony budowlaniec) + projekt organizacji ruchu :-) - kolejne 500 zł.
    Wykonawcy chcą od 150 do 260 zł za m2 (bez kostki, mam swoją na placu).
    18 lat temu identyczny zjazd na działce obok zrobiłem za 60 zł/m2 bez
    żadnego wkładu własnego.
    Wykonawca sam wszystko załatwiał.

    TG

  • 7. Data: 2023-06-19 06:40:42
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > zjazd jest tak uczęszczana, że w tygodniu jeżdżą nią 4 samochody, 3 moje
    > i jeden sąsiada. Dzisiaj nikt nią nie jechał. Za tydzień "zajęcia" tego

    Jakby się upierali, to zadeklaruj 1 dzień.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2023-06-19 08:57:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Normalka, jak brat robił przyłącze wody (czyli pół metra trzeba było
    wykopać poza teren działki) to też mu kazali bulić kilka stów. Wielkie
    zajęcie pasa ruchu drogi gruntowej wewnętrznej na osiedlu, gdzie i tak
    de facto nic nie zajmujesz bo droga jest szeroka a po tym fragmencie
    przy działce nikt nie jeździ bo są doły i gruz ;)
    Urzędas zawsze się po kasę zgłosi.

    L.

  • 9. Data: 2023-06-19 13:39:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2023 o 08:57, Lisciasty pisze:

    > Urzędas zawsze się po kasę zgłosi.

    A widziałeś kiedyś lwa, co nie jest głodny? Urzędniki zawsze jak mają
    ściągnąć kasę to ją ściągają. To ich praca.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-06-20 12:17:28
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > ten zjazd.
    > Chore to jakieś - ktoś przerabiał to zajęcie pasa?

    Ja z uwagi na pracę przerabiam często ;)
    Jakie stawki uchwalone macie w Gminie?
    To droga wew. czy publiczna?
    Przy Twoich ~ 34 m2 zajęcia liczę ze 2 dni roboty i stawkach na poboczu
    2zł/m2 dzień i droga 6 zł m2/dzień wyszło by 152 zł (szacunek pi razy
    oko może być mniej ale i 3x tyle). Ale to zależy od stawek i samej
    powierzchni zajęcia - wynika z projektu organizacji ruchu.

    --
    Robak