    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zamarznięte rurki Cu
    Date: Sat, 19 Dec 2009 12:48:52 +0100

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:947fe074-a2ec-4469-9a0e-b017515ff167@21g2000yqj
    .googlegroups.com...
    W jednym pokoju nie mam jeszcze ocieplenia i nie założyłem kaloryferów
    - wystają tylko rurki Cu.
    Żeby nie zamarzało założyłem węże, łącząc zasilanie i powrót (dzięki
    temu może chodzić cała instalacja)
    Ale dzisiaj rurki zamarzły (w pomieszczeniu jest dzisiaj -11).
    Co robić?
    Próbować to jakoś rozmrozić?
    Rurce Cu nic się chyba nie stanie, ale co z połączeniami lutowanymi?

    Bez rozmrożenia woa nie popłynie.
    Można to zrobić suszarką, farelką itp.
    Aby się to nie powtórzyło potrzebne są dwa czynniki:
    1- STAŁY ruch cieczy- czyli albo
    stale pracuje kocioł, albo (chociażby!) stale pracuje
    pompkacyrkulacyjna.
    2. Jest izolacja rurek przed nadmirną stratą ciepła i wychłodzeniem.
    Brak ocieplenia podczas zamieszkiwania w domu
    to istotny błąd w sztuce budowania.
    Nie musi być poddasze wykończone, ale chocby jedna warstwa
    ocieplenia to powinna być umocowana (na sznurki) wzdłuż krokwi.
    Ja w roku 2002/2003 miałem sytuacje nieogrzeania góry- jdnak
    były zawory nie puszczające centralnego na górę. Mrozy były
    większe, na Wigilię, było -21 oC. I myślałem wtedy że mam
    źle dobrane grzejniki na dole- bo było -lekko mówiąc- chłodnawo.
    Gdy góra zaczęła się grzać okazało się, że grzejniki są OK.
    A to dopiero początek zimy, 23 stycznia 2006 było -30 oC.
    Także bym nie zwlekał i nie czekał z ociepleniem dachu!>
    T.

    T.

    Pomocy....
    Miki