  • 1. Data: 2009-12-19 11:10:21
    Temat: zamarznięte rurki Cu
    Od: Miki <m...@g...com>

    W jednym pokoju nie mam jeszcze ocieplenia i nie założyłem kaloryferów
    - wystają tylko rurki Cu.
    Żeby nie zamarzało założyłem węże, łącząc zasilanie i powrót (dzięki
    temu może chodzić cała instalacja)
    Ale dzisiaj rurki zamarzły (w pomieszczeniu jest dzisiaj -11).
    Co robić?
    Próbować to jakoś rozmrozić?
    Rurce Cu nic się chyba nie stanie, ale co z połączeniami lutowanymi?
    Pomocy....
    Miki

  • 2. Data: 2009-12-19 11:48:52
    Temat: Re: zamarznięte rurki Cu
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Bez rozmrożenia woa nie popłynie.
    Można to zrobić suszarką, farelką itp.
    Aby się to nie powtórzyło potrzebne są dwa czynniki:
    1- STAŁY ruch cieczy- czyli albo
    stale pracuje kocioł, albo (chociażby!) stale pracuje
    pompkacyrkulacyjna.
    2. Jest izolacja rurek przed nadmirną stratą ciepła i wychłodzeniem.
    Brak ocieplenia podczas zamieszkiwania w domu
    to istotny błąd w sztuce budowania.
    Nie musi być poddasze wykończone, ale chocby jedna warstwa
    ocieplenia to powinna być umocowana (na sznurki) wzdłuż krokwi.
    Ja w roku 2002/2003 miałem sytuacje nieogrzeania góry- jdnak
    były zawory nie puszczające centralnego na górę. Mrozy były
    większe, na Wigilię, było -21 oC. I myślałem wtedy że mam
    źle dobrane grzejniki na dole- bo było -lekko mówiąc- chłodnawo.
    Gdy góra zaczęła się grzać okazało się, że grzejniki są OK.
    A to dopiero początek zimy, 23 stycznia 2006 było -30 oC.
    Także bym nie zwlekał i nie czekał z ociepleniem dachu!>
    T.

    T.

    Pomocy....
    Miki

  • 3. Data: 2009-12-19 12:16:40
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    Pomeszczenie to strych, który kiedyś w przyszłości chciałbym zabudować - na
    razie nie mam w planach go ocieplać.
    W tym roku założyłem termostat włączający pompę do kaloryferów, ale załącza
    się niezbyt często (mam podłogówki, które chodzą non-stop) i pewnie dlatego
    zamarzło. Zresztą już przełączyłem na pracę ciągłą.
    Moje obawy budzi jednak to, co będzie jak rozmarźnie...? Puszczą luty?
    Pozdrówka
    Miki

  • 4. Data: 2009-12-19 13:38:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Miki napisal:
> [...]
    > Co robić?
    > Próbować to jakoś rozmrozić?
    > Rurce Cu nic się chyba nie stanie, ale co z połączeniami lutowanymi?

    Sugestia: marsz do budmarketu po przewody grzewcze zabezpieczajace
    rurki wodne. Oplec tymi przewodami, nastepnie oplec welna plus folia,
    aby ci ta welna po calym domu nie latala. Wlacz zasilanie i obserwuj,
    czy rurki sie nie rozszczelnily.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-12-19 15:34:26
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Miki <m...@g...com> wrote:

    > Rurce Cu nic się chyba nie stanie, ale co z połączeniami
    > lutowanymi?
    > Pomocy....

    Z połaczeniami nic, ale kształtki moga nie wytrzymać. U moich
    rodziców woda w miedzi zamarzła i kolanko puściło.

    J.

  • 6. Data: 2009-12-19 15:51:08
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

    > Z połaczeniami nic, ale kształtki moga nie wytrzymać. U moich rodziców
    > woda w miedzi zamarzła i kolanko puściło.
    >
    > J.

    Ale to ciekawe jak autorowi zamarzło skoro zrobił bypasa, a tam powinien być
    obieg wymuszony przez piompę. ??? Nie powinno zamarznąć

  • 7. Data: 2009-12-19 16:27:02
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    > Ale to ciekawe jak autorowi zamarzło skoro zrobił bypasa, a tam powinien
    > być obieg wymuszony przez piompę. ??? Nie powinno zamarznąć

    Bo pompa jest sterowana termostatem, nie chodzi cały czas. Jak się zrobiło
    bardzo zimno, to przerwa pomiędzy kolejnymi załączeniami była długa na tyle,
    że zdążyło złapać.
    Pozdrówka
    Miki