  • 1. Data: 2014-02-10 13:21:59
    Temat: zapach kanalizacji nad sufitem podwieszanym
    Od: r...@g...com

    Podczas montażu halogenów w suficie podwieszanym okazało się, że delikatnie stamtąd
    nawiewa zimne powietrze. Po przyłożeniu nosa czuć zapach podobny do tego dobywającego
    się z kanalizacji. Przestrzeń nad sufitem podwieszanym jest pusta, ponieważ nad nim
    jest strop betonowy.

    No i teraz tak - czy ma ktoś pomysł jak zlokalizować miejsce "przecieku". Do
    pomieszczenia przylega komin, do którego wpuszczona jest rura z odpowietrzeniem
    kanalizacji. Rura jest opiankowana dookoła (tyle "widać", robiąc zdjęcie telefonem).
    Być może majstry zostawiły jeszcze inną dziurę w tym samym kominie (do innego kanału
    podłączony jest okap). Siła ciągu powietrza wskazuje, że nie chodzi o szparę między
    pianką czy rurę tylko większą nieszczelność.

    Może świeca dymna w studzience? Może jakaś kamera na kablu?? Co robić, żeby nie
    rozwalać wszystkiego?

  • 2. Data: 2014-02-10 18:30:11
    Temat: Re: zapach kanalizacji nad sufitem podwieszanym
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Może świeca dymna w studzience? Może jakaś kamera na kablu?? Co robić, żeby nie
    rozwalać wszystkiego?

    A kamera od dołu nie zobaczy chłodniejszego miejsca? Moim zdaniem
    powinno być widać, gdzie jest zimniej, a jak się bliżej w tym miejscu
    przyjrzeć - to skąd "wali" :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2014-02-13 11:50:19
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2014 18:30:11 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > A kamera od dołu nie zobaczy chłodniejszego miejsca? Moim zdaniem
    >
    > powinno być widać, gdzie jest zimniej, a jak się bliżej w tym miejscu

> [...]

    Chlodniejsze miejsca to moze zobaczyc tylko kamera termowizyjna.

  • 4. Data: 2014-02-13 21:37:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Chlodniejsze miejsca to moze zobaczyc tylko kamera termowizyjna.

    Mr Marek, You have absolutely right. ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2014-02-13 22:56:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >No i teraz tak - czy ma ktoś pomysł jak zlokalizować miejsce "przecieku".

    z własnego doswiadczenia - przeebane :-) U mnie tak jest ze jak jest dziwne
    ciśnienie powietrza to odpowietrzenie szamba nie działa, troche smrodu leci
    do piwnicy. A z piwnicy do domu mimo ze pouszczelniałem co mogłem.

    b.

  • 6. Data: 2014-02-15 11:21:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-02-13 11:50, Marek wrote:
    > Chlodniejsze miejsca to moze zobaczyc tylko kamera termowizyjna.

    O dziwo w tym zastosowaniu sprawdza się również ręczny pirometr. Dałem
    radę w nim namierzyć rurki ogrzewania podłogowego z dokładnością do
    kilku cm (tyle że sporo pracy).