eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezbrojenie ściany fundamentowej - murfor czy zwykłe pręty fi6 › Re: zbrojenie sciany fundamentowej - murfor czy zwykle prety fi6
    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zbrojenie sciany fundamentowej - murfor czy zwykle prety fi6
    Date: Fri, 16 Sep 2011 16:40:28 +0200

    news:j4vm2s$pvo$1@news.onet.pl...
    > Trzymam kciuki stary ... :-), bo widzę, że pecha coś masz.
    >
    > Ja miałem takie szczęście do pogody, jak chyba mało kto. Deszczyk mi padał
    > z reguły właśnie wtedy, kiedy był potrzebny - np. po zalaniu betonu, a jak
    > potrzebowałem sucho, to było sucho.
    >
    > Nawet jak się już woda w studni skończyła, a chłopaki lali mi taras i nie
    > wiadomo było skąd wziąć na beton to... rychło w czas zaczęło padać ;-))).
    >
    > Na wykopy suchutko, po zalewaniu deszcz.
    > Tak było - nie bajeruję :-)
    >
    > Było wprawdzie kilka dni obsuwy z powodu pogody, bo lało kiedy nie
    > powinno, ale gładziutko wszystko szło.

    Pogratulować! Ja mam obsuwę 2 miesiące. Teraz według planów miało być
    robione pokrycie dachowe...

    No nic, pogoda pokazała swoje srogie oblicze, ale teraz pozwala budować. Na
    niedzielę i poniedziałek zapowiadają deszcze - aby zdążyli wymurować całe
    ściany fundamentowe. Powyżej ich woda już nie sięgnie, więc jeśli naleje to
    tylko na zewnątrz fundamentów. Ja chcę wtedy całość przykryć plandeką aby
    woda nie padała do środka, ale majster się nie boi i twierdzi, że szkoda
    fatygi i pieniędzy na plandekę. Twierdzi, że wodę szybko wypompują, zresztą
    i tak "przejdzie" przez ściany fundamentowe.

    A ja zastanawiam się jeszcze nad jednym zagrożeniem. Jeśli (odpukać) woda
    zaleje z zewnątrz ściany fundamentowe, zaś od wewnątrz będą bez wody, to czy
    napór wody na ściany może wyrządzić jakieś szkody? Jeśli deszcz będzie w
    niedzielę, to zaprawa powinna zdążyć związać...

    Wracając jeszcze do pogody. Właśnie dzisiaj rozmawiałem z majstrem i
    śmialiśmy się, że pewnie we wrześniu będą mrozy :) Zrobimy stan zero, woda
    już nie będzie grozić, to przyjdzie mróz, śnieg, wiatry... Ech.