  • 1. Data: 2011-07-23 05:40:03
    Temat: źle wykonana ława
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam, po wylaniu ław okazuje się, że różnica wysokości między
    najniższym i najwyższym punktem ławy wynosi 8-9cm. Moim zdaniem to
    bardzo dużo... Czy to jest duży problem? Jak to skorygować?

    Drugi problem, jeszcze poważniejszy: podczas zalewania ław zabrakło
    betonu w gruszce i w jednym narożniku domu brakuje betonu na wysokość
    ok. 20cm - odsłonięte są pręty zbrojeniowe. Jak uzupełnić ten brak?
    Wystarczy zalać betonem z betoniarki?

    W około 6 godzin po wylaniu ław spadł intensywny deszcz i przykrył
    ławy wodą na wysokość ok. 30cm. Przez następny dzień ławy stały w
    wodzie. W kolejnym dniu woda była wypompowywana i obecnie wody brak, a
    ławy są mokre.

    Dodam, że ławy były wylewane w gruncie.

  • 2. Data: 2011-07-23 05:46:37
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-07-23 07:40, brunet.wp pisze:
    > Witam, po wylaniu ław okazuje się, że różnica wysokości między
    > najniższym i najwyższym punktem ławy wynosi 8-9cm. Moim zdaniem to
    > bardzo dużo... Czy to jest duży problem? Jak to skorygować?

    Fundament będzie murowany z bloczków czy wylany w szalunek?
    Bo jak lany to problemu większego nie masz.

> [...]
    > betonu w gruszce i w jednym narożniku domu brakuje betonu na wysokość
    > ok. 20cm - odsłonięte są pręty zbrojeniowe. Jak uzupełnić ten brak?

    No tu już większy problem. Trzeba by zastosować jakąś chemie budowlaną
    do łączenia przerw technologicznych w betonowaniu i dopiero po tym
    zabiegu dolać brakującą część.

> [...]
    > ławy wodą na wysokość ok. 30cm. Przez następny dzień ławy stały w
    > wodzie. W kolejnym dniu woda była wypompowywana i obecnie wody brak, a

    Jeżeli deszcz nie wypłukał cementu z betonu to powinno być ok.
    Druga kwestia to czy przy tym zalaniu nie naruszyło gruntu pod ławami.
    Bo jak gdzieś podmyło te ławy to problem robi się poważny.

    Co mówi kierownik budowy na ten temat?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-07-23 06:19:18
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    On 23 Lip, 07:46, RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:
    > Fundament b dzie murowany z bloczk w czy wylany w szalunek?
    > Bo jak lany to problemu wi kszego nie masz.

    Murowany z bloczków.

    > No tu ju wi kszy problem. Trzeba by zastosowa jak chemie budowlan
    > do czenia przerw technologicznych w betonowaniu i dopiero po tym
    > zabiegu dola brakuj c cz .

    Jakie to specyfiki? Jak je dokładnie stosować? Może zbrojenie
    pomalować antykorozyjnie?

    > Je eli deszcz nie wyp uka cementu z betonu to powinno by ok.

    Nie wypłukał, minęło 6, może nawet 7 godzin od zalania ław do deszczu.

    > Druga kwestia to czy przy tym zalaniu nie naruszy o gruntu pod awami.
    > Bo jak gdzie podmy o te awy to problem robi si powa ny.

    Tam jest glina, a ławy były lane w grunt. Woda nie powinna dostać się
    pod ławy.

    > Co m wi kierownik budowy na ten temat?

    Kierownik ma wkrótce wypowiedzieć się na temat tych ław i zaproponować
    jakieś rozwiązanie. W skrajnie niekorzystnym przypadku ławy trzeba
    będzie wylać jeszcze raz (na obecnych ławach). Decyzję podejmie
    kierownik.

  • 4. Data: 2011-07-23 06:46:55
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-07-23 08:19, brunet.wp pisze:

    > Murowany z bloczków.

    No to jakoś trzeba będzie wyrobić tą różnice poziomów.

    > Jakie to specyfiki? Jak je dokładnie stosować? Może zbrojenie
    > pomalować antykorozyjnie?

    Konkretnych Ci nie poradzę bo się na tym nie znam. Przeglądnij ofertę
    firmy Sika oni chyba coś takiego mają.

> [...]

    > jakieś rozwiązanie. W skrajnie niekorzystnym przypadku ławy trzeba
    > będzie wylać jeszcze raz (na obecnych ławach). Decyzję podejmie

    Opisać sytuacje w DB i niech się kierownik pod tym podpiszę...

  • 5. Data: 2011-07-23 07:00:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-07-2011 o 07:40:03 brunet.wp <b...@g...com> napisał(a):

    > Witam, po wylaniu ław okazuje się, że różnica wysokości między
    > najniższym i najwyższym punktem ławy wynosi 8-9cm. Moim zdaniem to
    > bardzo dużo... Czy to jest duży problem? Jak to skorygować?
    DObry murarz skoryguje na bloczkach.

> [...]
    > betonu w gruszce i w jednym narożniku domu brakuje betonu na wysokość
    > ok. 20cm - odsłonięte są pręty zbrojeniowe. Jak uzupełnić ten brak?
    Zalać jak najszybciej betonem, jak jest zbrojenie to będzie trzymało
    ten doidatek.

> [...]
    > ławy wodą na wysokość ok. 30cm. Przez następny dzień ławy stały w
    > wodzie. W kolejnym dniu woda była wypompowywana i obecnie wody brak, a
    To tylko dobrze betonowi zrobiło bo mu nie brakło wody na wiązanie.

    > Dodam, że ławy były wylewane w gruncie.
    Jest ok. Gorsze rzeczy widziałem i domy stoją :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-07-23 07:22:15
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    > Murowany z bloczków.

    > Jakie to specyfiki? Jak je dokładnie stosować? Może zbrojenie
    > pomalować antykorozyjnie?

    Nie chodzi o zbrojenie, tylko o nawiązanie starego betonu do nowego
    (żeby nie było dwóch niezależnych brył betonu trzymających się tylko na
    zbrojeniu).
    Lekki nalot rdzy na prętach zbrojeniowych jest nawet pożądany, poprawia
    przyczepność betonu do stali. Po zabetonowaniu i tak korozja nie ma
    możliwości postępować.

    --
    Jacek Midura

  • 7. Data: 2011-07-23 15:44:25
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote in message
    >W dniu 2011-07-23 08:19, brunet.wp pisze:

    > Opisać sytuacje w DB i niech się kierownik pod tym podpiszę...

    Dawałem ostatnio poradnik dotyczący ław. Czemu się autor nie zastosował
    tylko ignorował wszystko co się pisze na grupie?
    Pozostawione niezalane zbrojenie można potraktować jak chudy beton i na tym
    zrobić ławy ponownie.
    Resztę co powiedzą kierownicy i wykonawcy trzeba uznać za próbę oszustwa
    inwestora.

  • 8. Data: 2011-07-23 15:45:11
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> wrote in message

    > Nie chodzi o zbrojenie, tylko o nawiązanie starego betonu do nowego (żeby
    > nie było dwóch niezależnych brył betonu trzymających się tylko na
    > zbrojeniu).

    No przecież nie da się związać.starego betonu z nowym, nigdy.

  • 9. Data: 2011-07-23 17:37:29
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 23 Jul 2011 17:45:11 +0200, kiki napisał(a):

    > No przecież nie da się związać.starego betonu z nowym, nigdy.

    Nieprawda. Pozeczytaj choćby w guglu.

    --
    ŁC
    Jeśli miałbyś wybierać między żoną, a gwiazdą filmową, to jaką gwiazdę

  • 10. Data: 2011-07-23 20:15:16
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message

    > Nieprawda. Pozeczytaj choćby w guglu.

    Tylko niech to klei wykonawca z kierbudem na własny koszt i podpisze weksel
    ważny 25 lat w razie pękania ścian.