  • Data: 2013-02-15 20:25:48
    Temat: Re: zuzycie pradu na CO - pompa ciepla, nowe wyniki ;)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 19:16:52 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Jasne że by się nie opłaciło. Adam to oczywiste przecież.

    Czyli kiedy by sie oplacilo?

    > Pobożne życzenia z COPem 3. Poczytaj grupę zapaleńców na elektrodzie którzy
    > siedzą w tym po uszy zawodowo.

    Tam siedza zapalency ktorzy robia swoje pompy z marnymi COPami. Ja nie musze czytac -
    ja mam podpiety licznik i widze ile pompa zuzywa pradu i w jakim czasie nagrzewa
    baniak 300l. A ze mam pompe mieszajaca w baniaku CWU to moge sobie zamieszac w
    zbiorniku tak ze w 5 minut mam od dolu do gory jednakowa temperature. Potem
    uruchamiam pompe i dogrzewa mi w ciagu okreslonego czasu wode do jednakowej
    temperatury w calutkim zbiorniku (od dolu do gory jest tyle samo stopni). I juz wiem
    jaki mam COP - i mowie Ci ze mam 3 :) Przy grzaniu podlogowki do 30stC mam COP 4,5,
    przy grzaniu do 40stC mam COP 3,6.

    > Tobie nie! Mnie tak. Juz to pisałem wielokrotnie.

    No OK. Ale jeszcze bardziej oplaciloby Ci sie zamontowac pompe ciepla niz instalacje
    gazowa + kociol gazowy + solary :)

    > Adam ty dalej jak dziecko odpisujesz. Nie co rano i nie latam bo nie
    > uczęszczałem do Hogwardu i te dwa ruchy miotłą przy okazji konieczności
    > odśnieżenia 140m2 podjazdu to jest jak wiązanie butów przy strojeniu się na
    > zabawę.

    Jasne :) Tak samo mowia weglowcy ze codzienne czyszczenie kotla to tylko szczotka
    przeleciec i mopem umyc - 15 min roboty, nikt nie wspomina ze z kotlowni wychodzi jak
    murzyn i potem pol godziny jeszcze sie trzeba kapac :)

    Ja w tym sezonie zimowym ani razu podjazdu nie musialem odsniezac wiec dla mnie
    codzienne odsniezanie solarka byloby upierdliwe i niewygodne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.