  • 1. Data: 2023-04-23 15:04:09
    Temat: Się porobiło, będzie wkurw zimą.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/swieci-za-
    mocno-beda-wylaczac-wiatraki-i-fotowoltaike/g7cfw5f

    "W niedzielę 23 kwietnia Polskie Sieci Elektroenergetyczne ogłosiły
    zagrożenie bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej. To drugi raz w
    historii, kiedy operator sięga po ten mechanizm. Tym razem jednak mocy w
    systemie jest za dużo, głównie za sprawą gigantycznej produkcji z
    elektrowni słonecznych. Możliwe jest nie tylko wyłączanie przez
    operatora wiatraków i farm słonecznych, ale też przydomowej fotowoltaiki."

    Już w 2021 były przesłanki:

    https://businessinsider.com.pl/firmy/fotowoltaika-za
    pchala-siec-wytworcow-energii-czekaja-masowe-wylacze
    nia/fhmxeyk

    "Instalacji fotowoltaicznych przybywa w Polsce w błyskawicznym tempie.
    Energetycy ostrzegają, że krajowe sieci energetyczne doszły już do
    granic możliwości integrowania zielonych mocy. W efekcie w tym roku, gdy
    mocno wiało i świeciło słońce, operator po raz pierwszy w historii
    wyłączył z sieci część farm wiatrowych. Już za pięć lat takie redukcje
    mogą stać się plagą i słono kosztować. - Ryzyko znane było od lat, ale
    operatorzy sieci nie stanęli na wysokości zadania - ripostuje branża OZE."

    Co to będzie w następnych miesiącach? Kowalski liczył na zyski, że sobie
    odda latem i zimą odbierze a tu taki chuj! Nie odda, będzie musiał zimą
    kupić...i cały misterny plan wpizdu :/

    Zwrot kosztów PV stał się bardzo odległy a nawet często, nieopłacalny.
    Jak tak dalej będzie to Zenuś będzie miał radochę bo ma DWA akumulatory
    pod stołem :D...a ludziki zostaną z ręką w nocniku albo będą robili
    magazyny i bufory...tyle że to też chuja da, bo trudno zmagazynować na
    zimę. Także, ten tego.

    Koń jednak będzie musiał palić wyngiel w elektrowniach, żeby sobie
    pojechać nad morze prątkiem :D...no chyba że off grid zrobi i będzie
    ładował w dzień. Zimą tylko z wyngla.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 2. Data: 2023-04-23 15:31:16
    Temat: Re: Się porobiło, będzie wkurw zimą.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-04-2023 o 15:04, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > mocno wiało i świeciło słońce, operator po raz pierwszy w historii
    > wyłączył z sieci część farm wiatrowych. Już za pięć lat takie redukcje

    Czyli tytle czasu mają, żeby zbudować sobie takie rozwiązania, które
    dadzą radę i w takich warunkach....
    Mogą do tego czasu pensji nie brać, skoro biorą ją za nic...

    Dostaną całość za 5 lat z wyrównaniem...

  • 3. Data: 2023-04-23 15:31:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Co to za pierdolenie redaktorka z biznes cośtam? Niedziela jak
    niedziela, 9GW z wungla, 3,5 z wiatru i 4,5 z foto, były już takie dni
    nie raz nie dwa. Nowością zaś jest export 500MW do Szkopa, wyłączyli
    atom i teraz nasz prund z górki energetycznej będzie lazł do nich ;P

    L.

  • 4. Data: 2023-04-23 15:51:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.04.2023 o 15:31, Lisciasty pisze:

> [...]
    > nie raz nie dwa. Nowością zaś jest export 500MW do Szkopa, wyłączyli
    > atom i teraz nasz prund z górki energetycznej będzie lazł do nich ;P

    Hint! jest niedziela więc zapotrzebowanie mniejsze, stąd wyłączenie
    dzisiaj. Co do Niemców, to majo w dzień tyle, że mogą zasilać jeszcze
    inne państwo. Brakuje im w nocy, tak że od nas nie wezmo :] Teraz bioro,
    bo w sumie "oddajemy" to co braliśmy wcześniej...bo jest nadwyżka.

    Teraz my jesteśmy Sprite...ale takie udawane. Jak będą
    słoneczno/wietrzne dni, to będą w Polsce wyłączenia. Wyłączą oczywiście
    to, z czego mają mały zysk.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-04-23 17:41:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 15:31:42 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > nie raz nie dwa. Nowością zaś jest export 500MW do Szkopa, wyłączyli
    > atom i teraz nasz prund z górki energetycznej będzie lazł do nich ;P

    Możesz się łudzić.
    https://www.pse.pl/obszary-dzialalnosci/rynek-energi
    i/ceny-i-ilosc-energii-na-rynku-bilansujacym
    6,5 grosza za kilowatogodzine chodził prad na rynku niezbilansowanym. fotowoltaika z
    definicji wchodzi w rynek niezbilansowany bo nie da się podpisać dlugoterminowej
    umowy na dostawy z źródła zależnego od pogody. W przypadku nadwyżki prądu w słoneczne
    dni spowodowane zasilaniem naszych sieci prądem ze szwabskiej fotowoltaiki prosumenci
    będą odłączani od możliwości zmagazynowania prądu w sieci. A kilka lat temu miało być
    tak pięknie. I czy nie jestem wizjonerem że twierdze że nie siłą a sztuka frajerów w
    dupę tłuką.
    Ps. Pisali w necie w jakimś artykule że dzisiaj na giełdzie prądu w Amsterdamie
    płacili równowartość 78 groszy za każdą kilowatogodzine ale jak się ją zużyje. Cena
    prądu była kilka godzin ujemna. Dopiero kwiecień. Do najlepszych miesięcy dla fv
    jeszcze trochę zostało. Jak kilka lat temu twierdziłem że na fotowoltaice najlepiej
    się zarabia jak się ją frajerom, rodzącym się co 18 sekund, montuje to twierdziliscie
    że to nieprawda.

  • 6. Data: 2023-04-23 17:47:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 15:52:14 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    >
    > Teraz my jesteśmy Sprite...ale takie udawane. Jak będą
    > słoneczno/wietrzne dni, to będą w Polsce wyłączenia. Wyłączą oczywiście
    Fotowoltaike w systemie że sprzedaje się prąd teraz za cenę z poprzedniego miesiąca a
    za jakiś czas praktycznie biezącą będą się starali nie wyłączać. Będą cieli
    prosumentow. Strasznie dostali w dupę na prosumentach. Brali od nich prąd jak miał
    cenę 35 groszy za kilowatogodzine a oddawali pałac węgiel po 3500 za tonę. Ponieważ
    za to zapłaciłem ja to się na to nie zgadzam i oni uwzględnia mój brak zgody.

  • 7. Data: 2023-04-23 17:52:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-23 o 15:04, LordBluzg(R)?? pisze:
    > Zwrot kosztów PV stał się bardzo odległy a nawet często, nieopłacalny.
    Powtarzasz głupoty, szczyt to raptem godzina koło południa, poza tym
    panele pracują normalnie, więc straty to kilka procent, ja włączam w tym
    czasie grzanie CWU, akurat godzinkę potrzebuje i wykorzystuję to na 100%.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2023-04-23 17:59:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 15:05:15 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    >
    > Koń jednak będzie musiał palić wyngiel w elektrowniach, żeby sobie
    > pojechać nad morze prątkiem :D...no chyba że off grid zrobi i będzie
    Ja też mam fotowoltaike na dodatek z akumulatorami tylko bez paneli , falowników,
    zgłaszania i tym podobnego gówna. Moja fotowoltaika ma taką zaletę że słońce u mnie
    świeci we wszystkie dni wolne od pracy a w robocze pomiędzy 22 a 6 i od 13 do 15 bez
    względu na to jaką jest za oknem pogoda. Dokąd będzie tańsza i droższa taryfa będą
    oszczędzał. Mam opomiarowane i po kilku miesiącach wiem czy dobrze czy źle zrobiłem.
    A jakby zlikwidowali dwie taryfy w co wątpię to kupie mały samochodzik i posiadanymi
    akumulatorami przerobie go na elektryczny.

  • 9. Data: 2023-04-23 18:00:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 17:52:06 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > czasie grzanie CWU, akurat godzinkę potrzebuje i wykorzystuję to na 100%.

    Jasne jak słońce

  • 10. Data: 2023-04-23 18:02:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 15:04 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Możliwe jest nie tylko wyłączanie przez operatora wiatraków i farm
    > słonecznych, ale też przydomowej fotowoltaiki."

    Jak operator wyłączy moją PV? - u mnie dzisiaj ponad 120kWh produkcji z
    czego 102kWh oddane do sieci i w żadnej chwili dnia napięcie nie
    przekroczyło na żadnej fazie 245V.
    Zdalne wyłączanie przez operatora instalacji prosumenta ma być w
    przyszłości, dla nowo przyłączanych instalacji. Tauron już chyba coś
    takiego ma przygotowane - komunikacja przez RS485, ale nie słyszałem aby
    to wdrożyli.
    W planach, zdalnym sterowaniem miały być objęte instalacje powyżej 10kWh -
    90% prosumentów to i tak by nie objęło.

    TG