eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Spore problemy Tesli. 2 mln aut czeka naprawa Z powodu niewłaściwie działającego systemu autopilota ok. 2 mln aut wyprodukowanych przez Teslę będzie musiało przejść naprawę - informuje Bloomberg. Kampania naprawcza, przynajmniej w tej fazie, obejm

  • 1. Data: 2023-12-18 01:56:40
    Temat: Spore problemy Tesli. 2 mln aut czeka naprawa Z powodu niewłaściwie działającego systemu autopilota ok. 2 mln aut wyprodukowanych przez Teslę będzie musiało przejść naprawę - informuje Bloomberg. Kampania naprawcza, przynajmniej w tej fazie, obejm
    Od: a a <m...@g...com>

    Spore problemy Tesli. 2 mln aut czeka naprawa

    Z powodu niewłaściwie działającego systemu autopilota ok. 2 mln aut wyprodukowanych
    przez Teslę będzie musiało przejść naprawę - informuje Bloomberg. Kampania naprawcza,
    przynajmniej w tej fazie, obejmie samochody zarejestrowane w Stanach Zjednoczonych.

  • 2. Data: 2023-12-18 05:35:26
    Temat: Re: Spore problemy Tesli. 2 mln aut czeka naprawa Z powodu niewłaściwie działającego systemu autopilota ok. 2 mln aut wyprodukowanych przez Teslę będzie musiało przejść naprawę - informuje Bloomberg. Kampania naprawcza, przynajmniej w tej fazie, obej
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, December 17, 2023 at 6:56:41 p.m. UTC-6, a a wrote:
> [...]
    przynajmniej w tej fazie, obejmie samochody zarejestrowane w Stanach Zjednoczonych.

    naprawa to jest update softu bezprzewodowo.
    czyli o ile dobrze rozumiem, jak co jakis czas.

    Wazniejszym niusem powinno byc na ile ten autopilot to wogole dobrze dziala bo
    ostatnio coraz wiecej przypadkow ze dziala w kratke...

  • 3. Data: 2023-12-18 06:15:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-12-2023 o 05:35, ptoki (ptoki) pisze:

    wyprodukowanych przez Teslę będzie musiało przejść naprawę - informuje Bloomberg.
    Kampania naprawcza, przynajmniej w tej fazie, obejmie samochody zarejestrowane w
    Stanach Zjednoczonych.

    > naprawa to jest update softu bezprzewodowo.
    > czyli o ile dobrze rozumiem, jak co jakis czas.

    Dokładnie.
    Kolejna ściema ev hejterów.
    Dołożą kilka linijek kodu, wyślą zdalnie do aut i po sprawie.

    A już miało być tak fajnie i Tesle miały do serwisu jechać.....

  • 4. Data: 2023-12-18 16:01:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday 18 December 2023 at 05:35:28 UTC+1, ptoki (ptoki) wrote:

> [...]
    >
    > Wazniejszym niusem powinno byc na ile ten autopilot to wogole dobrze dziala bo
    ostatnio coraz wiecej przypadkow ze dziala w kratke...

    Przyłaczyłem się przed laty do developerów autopilota, bo to była innowacyjna
    koncepcja, że samochód może sam jeździć po ulicach, przez skrzyżowania, a kierowca ma
    ręce w górze.

    I kolega zrobił autopilota do Acury, sterowanej przez gniazdo OBDII,
    gdyż obsługiwało dwustronną komunikację i sterowanie wspomaganiem kierownicy, czyli
    autopilot kręcił kierownicą jak kierowca.

    I jeździli po Florydzie rano i testowali na odcinkach dróg, gdzie wymalowano żółty
    pas.

    Ale rano nie było ruchu samochodów, bo drogi były prawie puste i autopilot prawie
    działał.

    Ale potem się reklamowali, że Acura z autopilotem samodzielnie przejedzie przez
    skrzyżowanie, rondo itd.
    i to juz był fake, bo samochód nie miał widoczności prawej strony przed
    skrzyżowaniem, rondem, bo nie miał kamer na wysięgniku z przodu, albo z przodu maski,
    patrzących na boki.

    A potem Federal Highway Administration (FHA) | USAGov, US DoT zakazały
    eksperymentalnych jazd samochodów z autopilotem po drogach publicznych z uwagi na
    zagrożenie wypadkami.

    Tesla miała więcej kasy i dodała do tzw. pojazdów autonomicznych z autopilotem,
    więcej czujników, kamer,
    ale to nadal była niebezpieczna zabawa, bo liczba wypadków rosła.

    Czyli Tesla z autopilotem to nadal niska jakośc innowacji i wielokrotnie im o tym
    mówiłem, że inteligentne muszą być skrzyżowania i one musza zarządzać autonomicznie
    ruchem samochodów przejeżdżających przez skrzyżowania,
    tymi z autopilotem i tymi bez.

    No i moją koncepcję wdrożyły Chiny , budując inteligentne drogi dla samochodów
    autonomicznych,
    a poza Chinami nikt na świecie.

    A te reklamówki, że kierowcy podnoszą ręce w górę i samochód sam jedzie,
    to był fake, bo w Syrenie, małym Fiacie też mozna było podnosić ręce w góre i
    samochód dalej jechał, a znajoma potrafiła nawet obracać kierownicę nogami.

    Czyli autopilot na prostej drodze to żadna innowacja, ale autopilot na skrzyżowaniu,
    rondzie, nie działa w Tesli, bo nie odczytuje informacji o nadjeżdżających
    samochodach z lewej, prawej strony

    Jeżeli sprzedaż Tesli będzie nadal spadała a prąd drożał o 100% to Melon zamknie
    biznes,
    a autopilot to żaden upgrade o kilka linijek kodu, ale cała wadliwa koncepcja
    i setki wypadków.

  • 5. Data: 2023-12-18 19:30:44
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, December 18, 2023 at 9:01:13 a.m. UTC-6, a a wrote:

> [...]
    biznes,
    > a autopilot to żaden upgrade o kilka linijek kodu, ale cała wadliwa koncepcja

    Poczytaj sobie o comma AI, George Hotz za tym stoi. Ten co zlamal ps3 dawno temu.

    Na moje to te wszystkie AI sa zle robione bo staraja sie rozwiazac problem jedna
    wielka siecia neuronowa podczas gdy my myslimy inaczej. Ale to juz inna dyskusja.

  • 6. Data: 2023-12-18 20:31:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday 18 December 2023 at 19:30:46 UTC+1, ptoki (ptoki) wrote:

> [...]
    wielka siecia neuronowa podczas gdy my myslimy inaczej. Ale to juz inna dyskusja.

    Pamiętam George'a sprzed lat, gdy opracował Autopilota do Acury Hondy
    i chciałem nawet kupić jego autopilota do testów, ale nie miałem tej Hondy

    George dużo mówił jak to działa, odpisywał często i pokazywał jak jedzie po Florydzie
    po pustej drodze rano, czy przez skrzyżowanie, ale gdy go pytałem, skąd niby samochód
    ma wiedzieć o samochodach nadjeżdżających do skrzyżowania z prawej czy lewej strony,
    to odpowiadal, że ma czujniki.

    Ale samochód nie miał żadnych czujników, bo Lidar działał zbliżeniowo, a samochody na
    skrzyżowaniu miała widzieć kamera, 2 kamery zainstalowane z przodu samochodu.

    I jak zainstalowałem kamery na masce, to były za nisko, ale były wysuniete
    maksymalnie do przodu
    a jak zainstalowałem na dachu to miały doskonałe pole widzenia, ale kąt widzenia to
    był 60 stopni a nie 90
    \i jak z prawej strony jechał szybko samochód, to autopilot nie eliminował stłuczki.

    No i wtedy zaproponowałem mu koncepcję inteligentnych skrzyżowań, czyli takich, w
    których to skrzyżowanie obserwuje zbliżające się samochody i nimi zdalnie zarządza,
    zwalnia je, aby się nie zderzały.

    I moją koncepcję autopilota kupiły Chiny i wdrażają stopniowo w wielu miastach.

    Bo autonomiczna jazda po drogach to nie jest problem.

    Problemem jest przejazd przez skrzyżowania
    i gdy kierowca się przyzwyczai do lenistwa za kierownicą to nie zareaguje na czas na
    skrzyżowaniu i po to mają być budowane inteligentne skrzyżowania z dziesiątkami
    kamer, Lidarami, aby badały aktywny model ruchu na skrzyżowaniu i analizowały
    zagrożenia on-line i je rozwiązywały.

    Ale do tego są potrzebne samochody, którymi system zarządzający skrzyżowaniem, będzie
    zdalnie kontrolował,
    a tego jeszcze nie ma, a zacznie się od Chin, bo oni mają kasę, naukowców,
    informatyków i duża populację.

    George'a poznałem i to jest właśnie on, bo potem mi sie skarżył, że US Depart of
    Transp. zakazał mu testów na drogach publicznych z uwagi na zagrożenia i brak
    certyfikacji, homologacji Autopilota no i projekt upadł.

    https://techcrunch.com/2022/11/02/george-hotz-aka-ge
    ohot-is-leaving-comma-ai-for-a-lofty-ai-project