  • 1. Data: 2023-12-17 23:26:05
    Temat: Ile się płaci za 1 kWh ładowania elektryka na ulicznych ładowarkach ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Tauron ma taryfę 1,30 zł po przekroczeniu limitu 3000 kWh
    i znika też wtedy taryfa nocna.

    Czy za ładowanie elektryka z ładowarek ulicznych płaci się 0,50 zł, 1 zl, 2 zł
    brutto ?

    Czy są jakieś taryfy krajowe, czy każda gmina ma inną, bo Melon bankrutuje z
    Teslami, bo ładowanie sakramencko drogie,
    a prąd podrożał 400%

  • 2. Data: 2023-12-17 23:50:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 grudnia 2023 o 23:26:08 UTC+1 a a napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy są jakieś taryfy krajowe, czy każda gmina ma inną, bo Melon bankrutuje z
    Teslami, bo ładowanie sakramencko drogie,
    https://www.bankier.pl/moto/ceny-na-stacjach-w-gore-
    jazda-elektrykiem-coraz-mniej-oplacalne-ile-kosztuje
    -ladowanie-12719/

  • 3. Data: 2023-12-17 23:57:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday 17 December 2023 at 23:50:47 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

    Teslami, bo ładowanie sakramencko drogie,
    > https://www.bankier.pl/moto/ceny-na-stacjach-w-gore-
    jazda-elektrykiem-coraz-mniej-oplacalne-ile-kosztuje
    -ladowanie-12719/

    Tyle, że to stary tekst

    2023/01/15 06:04

    a taryfy znów podrażały, skoro Tauron liczy 1,30 zł brutto po przekroczeniu limitu
    3000 kWh dla domu
    i wtedy nie ma taryfy nocnej
    , a latem pisał 0,26 zł netto

    Które elektryki ładuje się prądem stałym, a które zmiennym i czy to opcja do wyboru ?

  • 4. Data: 2023-12-18 11:35:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 grudnia 2023 o 23:57:34 UTC+1 a a napisał(a):

> [...]
    > , a latem pisał 0,26 zł netto
    >
    > Które elektryki ładuje się prądem stałym, a które zmiennym i czy to opcja do wyboru
    ?
    W dobrych szkołach ucza ze prad zmienny to odmiana pradu stałego. W gniazdkach jest
    prad przemienny.
    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik:Types_of_curren
    t-pl.svg

  • 5. Data: 2023-12-18 15:35:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday 18 December 2023 at 11:35:23 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    -ladowanie-12719/

    > W dobrych szkołach ucza ze prad zmienny to odmiana pradu stałego. W gniazdkach jest

    Już pisałeś to samo 100 lat temu.

    Jestem tradycjonalistą i dla mnie istnieje prąd zmienny i stały

    "Prąd zmienny - prąd elektryczny, dla którego wartość natężenia zmienia się w czasie
    w dowolny sposób.

    W zależności od charakteru tych zmian można wyróżnić następujące rodzaje prądu:

    prąd okresowo zmienny
    prąd tętniący
    prąd przemienny
    prąd nieokresowy

    Wszystkie powyższe pozycje poza ostatnią są przypadkami szczególnymi prądu zmiennego
    i mają one swoje specjalne znaczenie w elektrotechnice i elektronice. Prąd zmienny
    nieokresowy może reprezentować prąd o dowolnej zmienności w czasie (szara krzywa na
    rysunku), lub też prąd zmieniający się zgodnie z określoną funkcją matematyczną lub
    na skutek określonego zjawiska fizycznego. Na przykład uderzenie pioruna powoduje
    powstanie fali udarowej o określonym kształcie, która przebiega jednorazowo, nie ma
    więc charakteru okresowego.

    Często termin prąd zmienny stosowany jest do prądu okresowego przemiennego o
    przebiegu sinusoidalnym (ang.: alternating current, AC).
    .,//../././

    Czyli prąd zmienny to prawidłowa terminologia, bo generalna.

    Ale podaj aktualne ceny ładowania elektryków za 1 kWh na mieście w grudniu 2023
    bo te które podałeś obowiązywały 11 miesięcy temu.

    Bo 3,50 zł za 1kWh to była kosmiczna cena w 01.01.2023
    jak i dzisiaj

  • 6. Data: 2023-12-18 17:56:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 15:35:05 UTC+1 a a napisał(a):

> [...]
    > bo te które podałeś obowiązywały 11 miesięcy temu.
    >
    > Bo 3,50 zł za 1kWh to była kosmiczna cena w 01.01.2023
    Sprawdziłem i niej mam cie wpisanego do dowodu. Nic ci nie muszę podawać. Nie
    nadużywaj tego ze ci odpisałem. Raczej ciesz się chwila ze odpisałem. Nieczęsto się
    zdarza ze ktoś ci odpisuje.

  • 7. Data: 2023-12-18 18:23:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday 18 December 2023 at 17:56:50 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    nadużywaj tego ze ci odpisałem. Raczej ciesz się chwila ze odpisałem. Nieczęsto się

    srasz jak zwykle

    Nie odpisuj jak nie potrafisz napisać na temat