    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Strop drewniany i kratownica ?
    Date: Fri, 10 Sep 2010 22:41:24 +0200

    Witam !

    Developer zaczął budować dla mnie dom :

    http://www.extradom.pl/projekt-domu-...ystkie&strona
    =

    Strop będzie drewniany (legary co 90cm) jeśli dobrze pamiętam. Na chwilę
    obecną poddasze będzie w stanie surowym , nie do zamieszkania. Na poczatek
    będzie służyło jako strych , ale w przyszłości może nastąpić jego adaptacja
    na mieszkalne ...

    Pomiędzy legary będzie włożona wełna 20cm. Strop ten będzie służył jako
    "dach" (chodzi że tylko tu będzie ocieplenie). Dach nie będzie ocieplony.

    Powiedziano mi że w trakcie budowy mogę kupić płytę OSB 22mm (60m2) to mi ją
    włożą do góry i będzie służyła jako podłoga ...

    Tyle że z tego co wyczytałem , płyta OSB 22mm oferuje wytrzymałość przy
    odległościach pomiędzy legarami max 40-50cm a u mnie będzie więcej ...

    Inspektor budowlany powiedział mi że w takim przypadku robi się od razu
    "kratownicę" aby zmiejszyć odległości pomiędzy legarami do 40-50cm ...

    Developer nie ucieszył się z tego powodu bo podobno jest to strasznie
    czasochłonne ...

    Jak to wygląda "finansowo" ?

    Czy to naprawdę jest tak czasochłonne i drogie ?

    Developer (wykonawca) proponuje że można zrobić to kiedyś ... , ale jakoś
    nie zaszczególnie mi się chce wierzyć ...
    Bo przecież między krokwiami będzie wełna , więc trzeba by wywalać później
    wełną i jakoś kombinować , tym bardziej że od dołu będzie folia i płyty G-K
    (sufit) ...
    No chyba że jest jakiś inny sposób (tani i szybki) aby wykonać "pewną"
    podłogę na której będę mógł się bezpiecznie przemieszczać i w przyszłości
    zrobić tam pomieszczenia mieszkalne (2 pokoje + łazienka)

    Dzieki !