  • 1. Data: 2013-07-04 12:19:03
    Temat: Szkic domu i pytanie o strop
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Ostatnio moda na pokazywanie projektów, to ja też zapodam SZKIC (bo
    projektem się tego nazwać nie da), póki co tylko parteru:

    http://emide.pl/dom.png

    Trochę opisu. Dom jest do przesady uproszczony. Żadnych dziwnych
    zakamarków, zakrętów, klitek itp. Duże pomieszczenie z zamarkowanymi
    kanapami to oczywiście salon, przy wykuszu jadalnia. Kuchnia ew. zamykana
    na cztery spusty żeby nie smrodzić (choć widzę, że otwarcie od strony
    jadalni mogłoby przynieść pewne korzyści dla samej kuchni).

    Ponieważ lubię posłuchać niecicho audio i jakiś film zapuścić, to salon
    jest symetryczny na ścianie południowej i zachodniej, a w związku z tym że
    trochę się imprezuje (póki jeszcze człowiek ma zdrowie) salon i kuchnia
    (gdzie lubimy wspólnie z żoną obficie popichcić) mają być duże. :P

    Łazienka jest obok klatki schodowej z kiblotronem pod schodami, dalej pokój
    "gościnny" -- coś do ew. przycupnięcia na parterze. W drugą stronę
    pomieszczenie gospodarcze (gdzie będzie stać wszelka armatura grzewcza --
    piwnicy wybudować niestety nie mogę ze względu na wysoki stan wód
    gruntowych). Dalej wiatrołap i garaż. Tam okien brak, bo to tylko
    przechowalnia dla auta. Sypialnie jasna sprawa na górze.

    Kominka brak, bo to IMHO generator brudu -- jestem leniwy i niechciałoby mi
    się ciąć i targać drzewa -- to raz, dwa -- nie lubię przesadnie sprzątać.
    :P Do tego planuję wentylację mechaniczną i pompę ciepła, w ostateczności
    gaz.

    Czy nie będzie tutaj problemu z budową stropu? Chodzi mi głównie o to, czy
    ew. podpory nie będą kolidować z otworami okiennymi i czy w ogoóle ma to
    jakieś znaczenie dla stropu? Niezbędne będzie dodanie gdzieś słupów?

    Oczywiście z utęsknieniem czekam na ew. biczowanie. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 2. Data: 2013-07-11 15:12:56
    Temat: Re: Szkic domu i pytanie o strop
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Jul 2013 12:19:03 +0200, Myjk

    > Oczywiście z utęsknieniem czekam na ew. biczowanie. :P

    E, no teraz nie wiem czy za trudne pytanie zadałem z tym stropem, czy na
    szkic szkoda słów. :P Jednak się nie nudziłem i w międzyczasie zmontowałem
    dach, rozplanowałem poddasze i przerobiłem nieco kuchnię. Co więcej, w
    kuchni wkombinowałem tzw. spiżarkę oraz wmontowałem poziome okna między
    blatem a szafkami górnymi co zaowocowało większą ilością szafek górnych i
    lepszą ustawnością kuchni. Ktoś spotkał się z takimi oknami, może nawet
    użytkował? Wrażenia? Trochę linków, może ktoś coś podpowie gdzie coś
    skusiłem...

    http://emide.pl/dom1.png
    http://emide.pl/dom2.png
    http://emide.pl/dom3.png
    http://emide.pl/dom4.png

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-07-11 16:06:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > E, no teraz nie wiem czy za trudne pytanie zadałem z tym stropem, czy na
    > szkic szkoda słów.

    Strop można zrobić praktycznie dowolny - najwyżej będzie trochę grubszy i
    będzie wymagał trochę więcej zbrojenia. Odpowiedź na pytanie czy się da jest
    banalna - da się zrobić strop bez podciągów i słupów. Odpowiedź na pytanie
    czy to będzie dużo droższe od rozwiązania z podciągiem lub słupem wymaga
    sporo obliczeń.

> [...]
    > blatem a szafkami górnymi co zaowocowało większą ilością szafek górnych i
    > lepszą ustawnością kuchni. Ktoś spotkał się z takimi oknami, może nawet

    Pomyśl jak to będziesz zasłaniał aby słońce nie raziło po oczach a sąsiedzi
    nie zaglądali. Użytkowo jedyna wada jaką widzę to mycie zakamarków między
    ramą a szybą. Gdy przestrzeń pomiędzy dolnymi szafkami a górnymi jest
    wypłytkowana albo pokryta blachą, szkłem to jest banalna w utrzymaniu w
    czystości.

    > Trochę linków, może ktoś coś podpowie gdzie coś
    > skusiłem...

    > http://emide.pl/dom1.png
    > http://emide.pl/dom2.png
    > http://emide.pl/dom3.png
    > http://emide.pl/dom4.png

    Zacznij już dziś szukać dobrej ekipy do dachu, nie tyle do konstrukcji co do
    poszycia. Masz tam sporo połączeń różnych płaszczyzn, a każde takie miejsce
    to możliwość zrobienia przecieku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-07-11 16:08:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-11 15:12, Myjk pisze:
> [...]
    > lepszą ustawnością kuchni. Ktoś spotkał się z takimi oknami, może nawet
    > użytkował? Wrażenia? Trochę linków, może ktoś coś podpowie gdzie coś

    Ja tam konstruktorem nie jestem, ale moim zdaniem ze stropem nie będzie
    problemu. Tym bardziej, że jest ścianka między kuchnią a salonem, która
    może być ścianą nośną. Resztę załatwią podciągi.

    Poziome okna to nie problem.

    Generalnie wszystko można zbudować, pytanie tylko jakim kosztem, ale z
    tego co widzę, pieniądze dla Ciebie nie grają roli :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2013-07-11 17:21:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jul 2013 16:08:15 +0200, wolim

    > Poziome okna to nie problem.

    Pytanie tylko, czy użyteczne. Bo jakoś tak mi niespecjalnie pasuje prześwit
    na wysokości pasa.

    > Generalnie wszystko można zbudować, pytanie tylko jakim kosztem,

    Chodziło mi właśnie o ten mniejszy koszt. ;)

    > ale z tego co widzę, pieniądze dla Ciebie nie grają roli :)

    Ja rysuję, żona płaci. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2013-07-11 18:10:21
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Chodziło mi właśnie o ten mniejszy koszt. ;)

    > Ja rysuję, żona płaci. ;)

    To niech już zaczyna odkładać na dach ;)

    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 7. Data: 2013-07-11 18:57:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jul 2013 16:06:25 +0200, Ergie

> [...]
    > czy to będzie dużo droższe od rozwiązania z podciągiem lub słupem wymaga

    Nie uściśliłem rzeczywiście -- chodziło mi o dążenie do przeciętnych,
    normalnych kosztów. Starałem się robić to tak, aby zmieścić się w tych
    maksymalnych 5m80cm między podporami.

    > Pomyśl jak to będziesz zasłaniał aby słońce nie raziło
    > po oczach a sąsiedzi nie zaglądali.

    Na początku pomyślałem o lustrze fenickim. ;) W dzień raczej bez problemu
    -- przyciemnone i odbija albo zakłóca większość tego co się dzieje w
    środku. Gorzej w nocy -- ale i tak pewnie będą jakie rolety z zewnątrz.

> [...]
    > ramą a szybą. Gdy przestrzeń pomiędzy dolnymi szafkami a górnymi
    > jest wypłytkowana albo pokryta blachą, szkłem to jest banalna

    Taki jest plan, aby na powierzchnię okna dać dodatkową szybę (i ogólnie w
    całej kuchni nad blatem) jako odpowiednik glazury.

    > Zacznij już dziś szukać dobrej ekipy do dachu, nie tyle
    > do konstrukcji co do poszycia. Masz tam sporo połączeń
    > różnych płaszczyzn, a każde takie miejsce to możliwość
    > zrobienia przecieku.

    Jestem tego świadom, jednak nie znoszę okien dachowych i ostrych skosów
    (ale jeszcze bardziej nieznoszę prostych dachów ;). Z kolei zastosowanie
    dachu dwuspadowego (choć podobają mi się takie dachy) przy 10m krawędzi
    domu jest nieco karkołomne z estetycznego punktu widzenia. Te ścięcia dachu
    nad tarasami to moja ułańska fantazja, nie wiem czy to w ogóle zaiskrzy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2013-07-11 19:13:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 15:12:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > http://emide.pl/dom4.png

    Strasznie to wyglada - dach kompletnie przytlacza caly dom. Czulbym zagrozenie
    stojac pod tym dachem ;) To w ogole proporcji nie trzyma!

    No i te balkony... Balkon = mostek, energooszczedne to na pewno nie bedzie :(

    No i ten dach!! Jezu jaki on brzydki...

    I jeszcze bym dodal, ze dach jest przytlaczajacy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-07-11 19:19:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 15:12:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > http://emide.pl/dom3.png
    > http://emide.pl/dom4.png

    Po dluzszym zastanowieniu dochodze do wnioskow ze mam bardzo podobny dach
    tylko bez tych jaskolek :) O taki:

    http://szyna.civ.pl/projekt/5_dach2.jpg

    Tylko u mnie ten "trzyspad" wchodzi w srodek czterospadu. A ten daszek po lewej
    to wysuniety daszek nad tarasem (najlepsza rzecz jaka moznabylo zrobic, bo
    w lato jak slonce jest wysoko - chroni salon przed sloncem, a w zime
    jak te jest nisko - wpuszcza duzo swiatla).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-07-11 19:20:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 15:12:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > http://emide.pl/dom4.png

    Nie no, nie wytrzymam :D
    Przeciez ludzie beda wycieczki robic do Ciebie zobaczyc najbrzydszy dach
    w okolicy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.