    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Te wszystkie labdy i U...
    Date: Mon, 25 Jan 2010 18:18:13 +0100

    Mogę Was prosić o przybliżenie mi tematu odnośnie obliczania tych
    wszystkich lambda... :-) dla mojego domu?
    Nie wiem jak temat ugryżć, a chciałbym mniej - więcej chociaż sobie
    poobliczać opory cieplne przy zastosowaniu jakichś tam grubości styro.

    Ściany nośne zewnętrzne z maxa 29 cm, na to chcę dać styropian. I tu
    jestem w kropce, bo nie bardzo wiem jak temat ugryźć, a z informacji, do
    jakich dotarłem wynika, że moje maxy mają lambdę 0,22. Nie wiem teraz w
    jaki sposób mam uwzględnić spoiny, bo jak mi się wydaje, mają jakąś
    pewnie inną przenikalność cieplną.

    Jaką przenikalność cieplną będzie miała ściana z samego maxa, a jaką po
    dociepleniku np 14 cm styro? Przy założeniu rzecz jasna, że docieplenie
    zostanie wykonane jak nalezy - bez fuszery.

    Jak mam sobie z kolei obliczyć grubość wełny na poddaszu? Jak to jest z
    tą lambdą? Czy lambda dla danej wełny dotyczy określonej grubości? a
    przy dodaniu kolejnej warstwy o jakiejś tam lambdzie się ją dodaje do
    poprzedniej?

    Bardzo proszę o oświecenie mnie, bo nie przerabiałem jeszcze tego
    tematu, a czuję się nieco zagubiony :-D. I stąd zadaję trywialne dla
    wielu pytania.

    pozdrawiam
    robercik-us