  • 1. Data: 2023-04-21 12:23:48
    Temat: Ucięcie rury stalowe od środka.
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Ma wystające z sufitu dwie rury stalowe 3/4'' po przeróbce CO.
    Kątówką i piłą typu lisi ogon udało mi się je uciąć tak że wystają
    ok 2 cm.
    Wolałby, aby wcale nie wystawały, ale do zwykłego wycięcia trzeba by było spory kawał
    sufitu odkuć, w dodatku są blisko siebie i przy cięci jednej druga przeszkadza.
    Pomyślałem, że może dało by się je uciąć głębiej za pomocą jakiegoś freza włożonego
    do środka rury.
    Czy takie coś:
    https://allegro.pl/oferta/frez-poglebiacz-fazownik-s
    tozkowy-90-hssco-10-4-6497350217
    dało by radę to zrobić? Nadają się one do stali ?
    Jeśli tak, to lepiej kupić o średnicy jak największej (byle by weszło do środka
    rury), czy lepiej im mniejsza średnica frezu tym lepiej (większy kąt natarcia,
    mniejsze zakres materiału do cięcia) ?

    Adam

  • 2. Data: 2023-04-21 13:24:12
    Temat: Re: Ucięcie rury stalowe od środka.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/04/2023 12:23, Adam Lubszczyk wrote:
    > Ma wystające z sufitu dwie rury stalowe 3/4'' po przeróbce CO.
    > Kątówką i piłą typu lisi ogon udało mi się je uciąć tak że wystają

    Powalcz tym:

    https://pl.aliexpress.com/item/4001301553512.html

    Wersja 16mm powinna się zmieścić do środka rury.

    Co prawda akurat tych nie znam, nie wiem jakiej są jakości, ale
    hipermakety są zawalone akcesoriami do dremelów, wiele tych tarcz nie
    odbiega jakościowo od tarczy do zwykłej szlifierki - poza tym że łamią
    się bardzo łatwo, bo są cienkie. Okulary obowiązkowe.

    Taka tarcza, choć w moim wypadku firmowa z dremela, była w stanie
    przeciąć pręt zbrojeniowy, odciąć zawias stalowy czy wyciąć kawałek
    rurki w trudno dostępnym miejscu. Bez większych problemów, ale trzeba
    się liczyć, że kilka użyjesz.

  • 3. Data: 2023-04-21 13:49:52
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 13:24:24 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > przeciąć pręt zbrojeniowy, odciąć zawias stalowy czy wyciąć kawałek
    > rurki w trudno dostępnym miejscu. Bez większych problemów, ale trzeba

    Też o tym myślałem, ale chyba trzeba mieć "stalowo-stabilne" ręce aby natychmiast nie
    połamać takiej tarczki.
    Spróbuję - może mam taki chwyt :)

    Adam

  • 4. Data: 2023-04-21 14:07:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    > Też o tym myślałem, ale chyba trzeba mieć "stalowo-stabilne" ręce aby natychmiast
    nie połamać takiej tarczki.

    Te z widocznym zbrojeniem łatwo nie da sie połamać, zazwyczaj są szare.
    Łamią się natomiast na potęgę małe "brązowe", są super cienkie.

    Miałem jedną tarczkę diamentową, firmową i wydaje mi się, że była na
    krążku metalowym. Nie złamała się, spiłowałem ją do końca. Na razie nie
    była mi potrzebna, wiec nie wiem jak z dostepnością.

    Mam też pneumatyczną szlifierkę na małe (2-3x mniejsze od normalnej
    małej szlifierki) tarczki, ale ona jednak ma około 1cm wysokości śruby,
    więc nie polecam, ponadto konsumuje tyle powietrza, że mój średnich
    rozmiarów kompresor nie radzi sobie.

  • 5. Data: 2023-04-21 17:22:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2023 o 12:23, Adam Lubszczyk pisze:
> [...]
    > Pomyślałem, że może dało by się je uciąć głębiej za pomocą jakiegoś freza włożonego

    Opiłków wtopionych we wszystko dookoła po takiej akcji się nie boisz?

  • 6. Data: 2023-04-21 20:28:01
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 05:23:50 UTC-5 Adam Lubszczyk napisał(a):
> [...]

    rury), czy lepiej im mniejsza średnica frezu tym lepiej (większy kąt natarcia,

    Nie cuduj. Normalnie katowka oszlifuj te konce za pomoca tarczy do szlifowania - taka
    grubsza do katowki.

    To jest 5 minut roboty. Oszlifuj tak aby nieco sie w suficie schowaly. Zapiankuj i
    zagipsuj.

  • 7. Data: 2023-04-21 23:17:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Apr 2023 17:22:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    kawał sufitu odkuć, w dodatku są blisko siebie i przy cięci jednej druga przeszkadza.

    > Opiłków wtopionych we wszystko dookoła po takiej akcji się nie boisz?

    Nie doczytałeś.
    Rura wylazowuje ze sufitu, cięcie rury od środka głębiej niż sufit.
    Więc opiłki i "piasek" będą tylko wylatywać rurą w dół.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2023-04-22 03:06:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2023 o 23:17, Adam pisze:

    kawał sufitu odkuć, w dodatku są blisko siebie i przy cięci jednej druga przeszkadza.

    > Nie doczytałeś.
    > Rura wylazowuje ze sufitu, cięcie rury od środka głębiej niż sufit.

    Odnosiłem się głównie do propozycji cięcia dremelem od zewnątrz....

  • 9. Data: 2023-04-22 08:59:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 12:23:50 UTC+2 Adam Lubszczyk napisał(a):
    > Ma wystające z sufitu dwie rury stalowe 3/4'' po przeróbce CO.

    A na górze co jest? Nie da się "przywalić młotkiem" piętro wyżej? Zazwyczaj jakiś luz
    powinny mieć, bo toto się rozszerzało itp...
    A jak nie to może jakieś wiertło stożkowe/stopniowe?
    WS

  • 10. Data: 2023-04-23 07:31:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.04.2023 08:59, WS wrote:
    > A jak nie to może jakieś wiertło stożkowe/stopniowe?

    O tym samym pomyślałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz