  • 1. Data: 2023-04-19 10:06:11
    Temat: https://www.money.pl/gospodarka/sprzedaz-pradu-po-nowemu-rzad-przyjal-projekt-6888758553954816a.html
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Projekt przewiduje, że gospodarstwa domowe będą podpisywać wyłącznie umowy
    kompleksowe na dostawy energii elektrycznej lub gazu. Zniknąć mają oddzielne umowy na
    usługę dystrybucji i dostawę towaru.
    Czy ja dobrze kombinuje że nareszcie na rachunku będzie cena za kilowatogodzine
    pomnożona przez zużycie i nic więcej?

  • 2. Data: 2023-04-19 10:28:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 10:06 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Czy ja dobrze kombinuje że nareszcie na rachunku będzie cena za
    > kilowatogodzine pomnożona przez zużycie i nic więcej?

    Ja mam od kilku lat umowę kompleksową na prąd i co faktura tym więcej
    pozycji poza samym zużyciem.

    TG

  • 3. Data: 2023-04-19 10:49:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 kwietnia 2023 o 10:28:07 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Ja mam od kilku lat umowę kompleksową na prąd i co faktura tym więcej
    > pozycji poza samym zużyciem.
    >
    > TG
    Ostudziles mnie. Staty a głupi jestem że coś takiego niedorzecznego wymyśliłem jak
    prosty rachunek za prąd. Ale parę ciekawostek jest jak chociażby taka żeby sprzedawca
    prądu, który w przypadku źródeł odnawialnych jest również odbiorca prądu nie będzie
    mógł mieć magazynowe energii żeby w chuja nie ciął i nie kupował przy godzinowym
    rozliczeniu prądu z fv po 5 groszy i w czasie dołka wieczornego nie sprzedawał po
    1,50. Chociaż z drugiej strony w gospodarce rynkowej tego typu zakazy nie powinny być
    stosowane.

  • 4. Data: 2023-04-19 12:04:29
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 19 April 2023 at 10:50:01 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    1,50. Chociaż z drugiej strony w gospodarce rynkowej tego typu zakazy nie powinny być

    gadu gadu do obiadu
    Kuzyn ma w mieszkaniu 3-fazy, bo taka była instalacja planowana , gdy nie wiadomo
    było, zy centralne z sieci wydoli.
    I mu nie c hcą dac taryfy G11, bo mowią, że ma 3-fazy.

    A sąsiad ma 3-fazy a ma G11, bo mówi, że nie korzysta z 3-faz.

    Kuzyn korzysta z 3-faz kilka razy w roku, gdy wyłaczają prąd z 1 fazy, wtedy korzysta
    z innej, która ma zasilanie, bo się leczy i musi zagotować wodę, aby przyjąć leki.

    Policzyli mu wieprzki 150zł oplaty handlowej
    i codziennie kombinują.

    Zmieniał umowę telefonicznie to go trzymali 40 minut przy telefonie, aby go złupić.

    Kto wytrzyma i spamięta teksty głosowe wypowiadane przez 40 minut ?

    Czy Jaroslaw nie może coś z robić z Tauronem ?

    Albo Tomasz Chróstny z UOKIK, bo on naklada 20 mln. kary dla Biedrony, a w sprawie
    klientów Taurona się nie zająknął.

    help help help

    Kto potrafi wygrać sprawę z Tauronem, kasującym 300% więcej za prąd niż rok temu, gdy
    zużycie niewielkie, ciągl;e takie samo.

  • 5. Data: 2023-04-22 21:26:46
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...bezspamu.org.pl>

    > Czy ja dobrze kombinuje że nareszcie na rachunku będzie cena za kilowatogodzine
    pomnożona przez zużycie i nic więcej?

    Wątpię. Dlaczego? Bo cena prądu to jedno, a cały ten syf z opłatami
    dookoła ma na celu jedną rzecz: manipulację. Tak jak zmanipulowano
    obniżkę podatków przez obniżenie PIT z 17% na 12% i jednoczesną podwyżkę
    składki zdrowotnej z 7,7% na 9% i zlikwidowanie możliwości jej
    odliczenia od podatku.
    W efekcie rzeczywiste podstawowe obciążenie podatkowe wzrosło do 21%.

    Na tej samej zasadzie można się spodziewać (przed wyborami?) ceny prądu
    w okolicy 20gr / kWh a jednocześnie mieć kolejną złotówkę albo więcej
    poukrywaną w opłatach za dystrybucję, opłatę mocową, opłatę przejściową
    i chuj wie w czym jeszcze.

    --
    Ślązak

  • 6. Data: 2023-04-23 19:13:53
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    usługę dystrybucji i dostawę towaru.
    > Czy ja dobrze kombinuje że nareszcie na rachunku będzie cena za kilowatogodzine

    Miałem prąd, mam gaz od niezależnych sprzedawców i nigdy nie miałem
    oddzielnej umowy na dystrybucję.

    Zawsze dystrybucja była/jest na fakturze sprzedawcy.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2023-04-23 19:18:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-04-19 o 12:04, a a pisze:

> [...]
    było, zy centralne z sieci wydoli.
    > I mu nie c hcą dac taryfy G11, bo mowią, że ma 3-fazy.

    Bo G11 jest dla korzystających z 1 fazy i posiadających 1 fazę.

    Dla takich jak wyżej jest taryfa G13 w Tauronie

    ;)

> [...]
    >
    > Kto potrafi wygrać sprawę z Tauronem, kasującym 300% więcej za prąd niż rok temu,
    gdy zużycie niewielkie, ciągl;e takie samo.

    Coś mi wygląda na podobną sytuację:

    https://www.biznesinfo.pl/80-letnia-pania-aniele-zad
    ziwil-rachunek-za-prad-bylo-70-a-jest-230-zl-i-to-pr
    zy-nizszym-zuzyciu-tauron-wyjasnia-mg-mgs-060323

    Nie wiem, czy i jak da się to odkręcić.

    Anyway, niech się upiera, że chce zmienić na "taryfę sprzedawcy"

    --
    Pete

  • 8. Data: 2023-04-26 01:27:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 23 April 2023 at 19:18:44 UTC+2, Pete wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem, czy i jak da się to odkręcić.
    >
    > Anyway, niech się upiera, że chce zmienić na "taryfę sprzedawcy"

    Nie wiem czy G13 droższa od G11
    i o ile , bo nikt nic nie wie,
    ale znajomy lekarz ma w domu 3-fazy, ale ich nie używa i płaci z taryfy G11

    Ile kosztuje taryfa G13 w porównaniu do G11 ?