  • 1. Data: 2010-03-21 17:35:07
    Temat: Zabudowa balkonu - czarne plamy pojawiły się na sufice przy okni
    Od: "Olek Kinak" <v...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich,
    Jak w tytule, dwa lata temu, na wiosnę, dokonując remontu mieszkania
    zabudowałem balkon poprzez wyburzenie ściany i postawienie jej o metr dalej.
    Uzyskałem przez to 4m2 więcej mieszkania i powiększyłem duży pokój.
    Pod oknem balkonowym jest grzejnik CO, balkon wychodzi na południe. Wszystko
    było fajnie do stycznia br, kiedy to zauważyłem kilka czarnych plamek na
    suficie, które się w między czasie powiększyły i rozpełzły na boki.
    Znajomy budowlaniec twierdzi, że to jest mostek termiczny i trzeba skuć
    zaczerniony tynk, użyć preparatu grzybobójczego oraz sugeruje zrobienie
    fałszywego sufitu z rigipsu na zasadzie ''kanapki'' tj. rigips + 5 cm wełny
    mineralnej i to przymocować do sufitu na na długości około metra, tak jak była
    stara ściana przez remontem. Powstanie sufit z uskokiem.

    Mieszkanie jest położone na parterze, budynek jest z lat 80 z wielkiej płyty,
    okna są wymienione na plastiki.

    Sąsiad mieszkający piętro wyżej nie zabudował swojego balkonu.

    Czy takie coś pomoże, czy tylko zacznę hodować grzyba w tej "kanapce"?

    Będę wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie pomocne w rozwiązaniu w/w problemu.

    pozdrowienia Olek

  • 2. Data: 2010-03-21 18:55:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Olek Kinak" <v...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Czy takie coś pomoże, czy tylko zacznę hodować grzyba w tej "kanapce"?

    Zaczniesz hodować grzyba w kanapce. Po pierwsze nie używaj wełny tylko
    styroduru, nawet nie styropianu.

    Ja bym zrobił tak.

    Najpierw trzeba skuć tynk i czym zdezynfekować. Dałbym tu 5cm z profili
    ocynkowanych żeby był przewiew między betonem i twoją zabudową.
    Nie będzie to kanapka ale szpara.
    Dopiero dałbym styropian i tynk strukturalny od spodu. Musisz się
    odseparować od betonu, który przemarza i potraktować go jakby go nie było.
    Nic do niego nie kleić, a wręcz wietrzyć od dołu.
    Z przodu bym wypuścił otwory do tej szczeliny wentylacyjnej poza budynek i
    bym je zabezpieczył siatką przed robactwem.

    Na moje oko nie ma innego wyjścia, chyba, że sąsiad ociepli od strony swojej
    podłogi.

  • 3. Data: 2010-03-22 11:47:31
    Od: " " <v...@g...pl>

    dzień dobry,
    pomysł dobry, jest jednak problem w postaci braku miejsca, gdyż okna sięgają
    prawie że do sufitu i nie ma miejsca na nic grubszego niż 7 cm,
    może coś innego?
    pozdro Olek

  • 4. Data: 2010-03-22 12:37:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    <v...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > sięgają
    > prawie że do sufitu i nie ma miejsca na nic grubszego niż 7 cm,

    Nic innego. Zmniejsz okna, niech ci je przerobi firma co zakładała albo je
    wyjmij i wstaw niżej.
    Tam musi być 10cm styropianu + 5cm szczelina

  • 5. Data: 2010-03-22 13:30:11
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Zmniejsz okna, niech ci je przerobi firma co zakładała albo je
    > wyjmij i wstaw niżej.

    Można też obudować styro całą tę przemarzającą balkonową płytę, tzn u
    siebie od góry i u sąsiada wyżej od dołu, plus maksymalnie dużo wnęki
    balkonowej u siebie i u sąsiada z góry.
    Sąsiad bedzie zadowolony (chyba że po trzech latach u niego pojawią
    się czarne plamki)

    Adam

  • 6. Data: 2010-03-22 13:46:51
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > balkonowej u siebie i u sąsiada z góry.
    > Sąsiad bedzie zadowolony (chyba że po trzech latach u niego pojawią się

    Od góry u sąsiada nie można, bo trzeba by dać styro na podłogę balkonu i na
    to posadzkę. A sprawi, że w zimie nazbiera się tam śnieg i wpłynie mu do
    mieszkania :-)

  • 7. Data: 2010-03-22 21:15:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    Masz dwie mozliwosci - albo to wina mostka termicznego i wtedy
    trzebaby ten balkon przynajmniej od dolu (a najlepiej i od gory!)
    docieplic, albo zle zrobiona izolacja i wilgoc z balkonu wnika do
    pokoju,

  • 8. Data: 2010-03-22 21:18:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Mar, 22:15, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > trzebaby ten balkon przynajmniej od dolu (a najlepiej i od gory!)
    > docieplic, albo zle zrobiona izolacja i wilgoc z balkonu wnika do

    .., co z polaczeniu z mostkiem termicznym daje takiego grzyba :)

    Absolutnie tego niczym nie przykrywaj - usuniesz przyczyne, a nie
    skutek, a grzyb bedzie szybko rosl i degradowal balkon. Najpierw usun
    zrodlo -> dociepl balkon, zrob porzadna izolacje p. wilgociowa (a
    nawet przeciwwodna..). Niestety balkon to jeden z trudniejszych do
    poprawnego wykonania elementow domu - narobiles sobie bigosu :-)
    pozdr.

  • 9. Data: 2010-03-28 09:00:25
    Od: "Olek Kinak" <v...@g...pl>

    dzień dobry,

    chciałbym podziękować wszystkim forumowiczom, który zabrali głos w opisanej
    przeze mnie sprawie,zgłaszając swoje uwagi i propozycje,

    serdecznie pozdrawiam i dziękuję,
    Olek Kinak
    28.03.2010