    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zaprawki na tynku CW - jak zacierać?
    Date: Sun, 15 Aug 2010 23:10:12 +0200

    Mam w domu tynki CW z gotowej mieszanki nakładanej agregatem. I oczywiście
    mam mnóstwo miejsc, gdzie już po tynkach trzeba było coś podkuć, załatać -
    no wiadomo. I teraz pytanie: jak to poprawnie zatrzeć, żeby wynikowo
    otrzymać ciągłą ścianę?

    Tynk CW ma swoją ziarnistość, dlatego nawet nie próbowałem tego zrobić
    gipsem, bo dałby wyraźnie się odcinającą głądką łatę, takie miejsca
    zaciągałem tym samym tynkiem, który szedł do agregatu (zostały dwa worki).
    Jednak mam dwie zasadnicze wątpliwości:
    - czy brzegi wykutej dziury trzeba jakoś przygotować poza ich obmieceniem z
    pyłu? nie wiem, choćby zwilżyć wodą? te zaprawki, które już zrobiłem, przy
    zacieraniu miały tendencję do wykruszania się na brzegach, minimalnie co
    prawda, ale wystarczająco, żeby naprawiane miejsce się odcinało wizualnie od
    reszty ściany.
    - samo tynkowanie dziury robiłem w trzech etapach: zarzucałem na grubo, jak
    trochę podeschło ściągałem na mniej więcej równo bokiem pacy, a następnego
    dnia zacierałem na równo pacą filcową. Tak to ma wyglądać, żadnego etapu tu
    nie brakuje? Pytam, bo jak pojawiły się jakiekolwiek ubytki, to mogłem je
    tylko od nowa szpachlowac tynkiem, a jak kiedyś podobną pracę robiłem
    tynkiem gipsowym, to na tym etapie mogłem wziąć mokrą gąbke i delikatnie
    zacierając nią tynk wszelkie takie szczelinki pozaciągać. Czy przy tynku CW
    też tak można?

    J.