  • 1. Data: 2021-07-04 18:46:12
    Temat: aktnidie
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Hej,
    radość z ładnie kwitnących aktinidii, była wielka, po 15 latach czekania.

    https://photos.app.goo.gl/oVEYu6P1sQvKgoW96
    i co z tego skoro znowu opadają owoce.

    Jakieś rady, wskazówki?
    Jestem bliska decyzji - wyciąć.

    Komuś udaje sie doczekać owoców i pojeść?

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    ,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

  • 2. Data: 2021-07-06 19:18:59
    Temat: Re: aktnidie
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    Dnia Sun, 4 Jul 2021 18:46:12 +0200
    Krycha <k...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > Jakieś rady, wskazówki?
    > Jestem bliska decyzji - wyciąć.
    >
    > Komuś udaje sie doczekać owoców i pojeść?

    Mam u siebie już chyba 25 letnią aktinidię.
    Owocuje corocznie od pewnego czasu z wyjątkiem poprzedniego roku jak przemarzły jej
    wszystkie świeżo wyrośnięte pędy wiosenne.
    W tym roku też dużo owoców. Z jednego potężnego krzewu mam na tyle owoców, że nie da
    się przejeść, a nie wiem co można z nich robić. Najlepsze są w stanie dojrzałości jak
    skórka robi się ciemnozielona jakby przeźroczysta. Co oznacza w pełni dojrzałe owoce.
    Twardych radzę nie dotykać.

    --
    Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
    Roślinożerni, roślinożerni

    (Zenon Laskowik, ,,Z tyłu sklepu", 1980 r.)

  • 3. Data: 2021-07-06 19:25:32
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    Krycha <k...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > Jakieś rady, wskazówki?
    > Jestem bliska decyzji - wyciąć.
    >
    > Komuś udaje sie doczekać owoców i pojeść?

    Mam około 25 letnia aktinidę. Owocuje corocznie. Jedynie w tamtym roku przemarzły jej
    młode pędy wiosenne i w ogóle nie kwitła.
    Nie wiem czy ma jakieś specjalne wymagania. Co kilka lat przerzedzam krzew wycinając
    najstarsze pędy i suszki.
    Krzew wymaga słonecznego miejsca i mocnej podpory. U mnie to zabetonowana rura w
    którą wbiłem rozgałęziony konar pigwy.
    Owocuje tak obficie, że nie jestem w stanie przejeść wszystkich owoców.
    Jemy tylko w pełni dojrzałe, mięciutkie owoce.

  • 4. Data: 2021-07-06 19:37:07
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    Dnia Tue, 6 Jul 2021 19:18:59 +0200
    Jozef Stanin <g...@g...com> napisał/a:

> [...]
    Sorry, za podwójny post na ten temat ale myślałem, że nie wysłałem tylko skasowałem
    przez przypadek.

    W temacie: czy ty masz odmianę dwupłciową?
    Jeśli masz jednopłciową, to nie doczekasz nigdy owoców.

  • 5. Data: 2021-07-06 21:08:13
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06.07.2021 o 19:37, Jozef Stanin pisze:

    > Sorry, za podwójny post na ten temat ale myślałem, że nie wysłałem tylko skasowałem
    przez przypadek.

    > W temacie: czy ty masz odmianę dwupłciową?
    > Jeśli masz jednopłciową, to nie doczekasz nigdy owoców.

    Jak widać na jednym z moich zdjęć, owoce zawiązywały się, ale "zniknęły"
    i pozostały ogonki.
    Co zrobić aby owoce nie opadały?
    Jaką masz odmianę aktinidii i w jakich rośnie warunkach?
    Chciałabym mieć nadmiar owoców kiwi. :-)
    Tutaj co można z nich zrobić.
    https://party.pl/porady/domowe-przetwory-z-owocow-ki
    wi-nalewka-konfitura-i-dzem-107042-r1/
    Coroczne ciecie ograniczy ilość owoców.

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    ,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

  • 6. Data: 2021-07-06 22:32:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Jak widać na jednym z moich zdjęć, owoce zawiązywały się,
    > ale "zniknęły" i pozostały ogonki.
    > Co zrobić aby owoce nie opadały?

    Z niezapylonych kwiatów zawiązują się owoce, ale słabe.
    Może zatem trop jest dobry -- trzeba im chłopa.

    Jarek

    --
    Sfiksowałyście, boście chłopa dawno nie miały! Chłopa wam trzeba!

  • 7. Data: 2021-07-20 00:42:04
    Od: XL <i...@g...pl>

    > Z niezapylonych kwiatów zawiązują się owoce, ale słabe.
    > Może zatem trop jest dobry -- trzeba im chłopa.

    To nie po linii. Płci jest teraz ponoć 256, więc kij wie, co się trafi, ale
    zawsze można jakiś owocek adoptować...

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: