    From: gordom <n...@a...ess>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.budowanie
    Subject: balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]
    Date: Tue, 09 Jun 2009 19:31:17 +0200

    Witam.
    Proszę o radę. Bardzo szybko (do jutra) muszę podjąć decyzję z jakiego
    drewna stolarz ma mi zrobić balustradę na balkonie (dotąd miałem sosnę i
    nie przetrwała wiele dłużej niż 10 lat - po prostu się rospadła).
    Wersje do wyboru mam w zasadzie cztery.

    wersja 1 (wariant na granicy moich możliwości finansowych). Poręcz na
    górze i belka pozioma na dole zrobione z desek z drewna tropikalnego
    bangkirai, massaranduba lub tatajuba. Szczebelki pionowe balustrady z
    modrzewiu (ewentualnie olszy może buku).

    wersja 2. wszystko z modrzewiu.

    wersja 3. wszystko z buku.

    wersja 4. wszystko z olszy (olchy).

    Czy ktoś z Was ma doświadczenie jak na wolnym powietrzu w dłuższym
    okresie czasu zachowują się nasze rodzime gatunki takie jak
    modrzew,
    buk,
    olcha?

    Rozumiem, że na pewno ustępują gatunkom tropikalnym ale czy różnica jest
    aż tak znacząca? Czy warto "zarzynać" się finansowo? A jeśli nasze
    krajowe drewno jest OK to które z powyższych najlepsze? Doradźcie
    proszę. Z góry wielkie dzięki.
    pozdr.,
    gordom